bodyweight_levibodyweight_eevskusamsung_eevsku

Et varmaan voinut olla huomaamatta, että olin Levillä pari viikkoa sitten pitkän viikonlopun. Siellä oli vain niin älyttömän ihanaa, että ei sitä voinut olla fiilistelemättä! En tässä tekstissä siitä ala enää enempää kertomaan, mutta voit näistä käydä lukemassa tästä ja tästä.

Onneksi ei tarvinnut sanoa Leville jäähyväisiä tälle talvelle kokonaan, sillä tiedän että minulla on mahdollisuus mennä sinne toisen työni puolesta helmikuussa uudelleen. Järjestämme ensimmäisen Spartan Bodyweight training -ohjaajakoulutuksen Lapissa ja tarkemmin siis Levi Wellness Clubilla 20.-21.2. 

Bodyweight training ohjaajakoulutuksia olemme Antti Nurmen kanssa ohjanneet jo kahden vuoden ajan ja pääasiassa Turussa, sekä pari kertaa Helsingissä ja yhden Ruotsin puolella. Koulutuksessa yhdistyy Antin monen kymmenen vuoden tausta kamppailulajeista ja toiminnallisen harjoittelun kouluttamisesta, sekä oma monipuolinen urheilu- ja valmennustausta esimerkiksi voimistelun ja monen muun lajin parista.

Bodyweight training koulutus sopii sekä liikunta-alan ammattilaisille, urheilijoille, sekä vain itseään varten treenaaville kuntoilijoille. Sinun ei ole pakko haluta ohjata koulutuksen jälkeen, mutta annamme siihenkin työvälineitä ohjaamista tekeville tai aloittaville. Koulutuksessa käydään läpi laajasti omalla keholla tehtävän treenin perusteet, sekä voiman, liikkuvuuden, taitojen ja muiden lajien oheisharjoittelun näkökulmasta.

Omalla keholla treenaaminen on siitä mieletön työkalu, että sitä voi tehdä missä vain, milloin vain ja kuka tahansa. Kuntotasolla, iällä tai koolla ei ole väliä, sillä kaikki liikkeet ovat mahdollisia muokata tekijälle sopiviksi. Tämä treenimuoto sopii myös oheisharjoitteluksi eri lajeihin kuntoilijasta huippu-urheilijaan. Perusliikkeistäkin saadaan tarvittaessa haastavia ja tekniikoihin keskittymällä niistä saa enemmän irti. Omalla keholla treenaaminen on myös turvallista ja tekee kehosta vahvan sekä urheilua, mutta ennen kaikkea elämää varten. Terve, hyvinvoiva ja toimiva kroppa (sekä mieli) on jotain, mitä haluamme tässä koulutuksessa opettaa.

Esimerkkejä liikkeistä, joita koulutuksessa opettelemme

  • Kyykky
  • Punnerrus
  • Leuanveto
  • Päälläseisonta
  • Käsilläseisonta
  • Keskivartalon harjoittelu ja voimistaminen
  • Lapatuki, voima, sekä liikkuvuus
  • Erilaiset lämmittely- ja liikkuuvuusliikkeet
  • Eläinliikkeet
  • Telinevoimistelusta tutut kehonhallinta- ja liikkuvuusharjoitteet

Mm. näitä kaikkia ja paljon muuta teemme kahden päivän aikana ja lisäksi tarkoitus on pitää hauskaa! Koulutuksessa harjoitellaan myös ohjaamista ja liikkeiden opettamista progressioiden kautta, sekä esimerkiksi peloista poispääsyä ja niiden välttämistä.

Nyt sinulla on siis erinomainen tilaisuus tulla tähän mahtavaan koulutusviikonloppuun Leville helmikuussa! Lisätiedot  tai tapahtuman Facebook -sivuilta. Suosittelen harkitsemaan Leville lähtöä vaikka vähän kauempaakin – se kauneus ja tunnelma siellä on lumoavaa!

Muut Bodyweight training ohjaajakoulutukset keväällä

Turku 13.-14.2

Turku 4.-5.6

Muut Spartanin koulutukset löydät heidän verkkokaupastaan.

Nähdään kevään koulutuksissa!

<3

Eevsku

kuvat Levin reissulta, Eevi

Total
62
Shares

5 kommenttia

  1. Moikka!
    Onko Bodyweight-koulutusta tulossa Helsinkiin kesällä -16? Juuri tuollaista koulutusta tarvitsisin itselleni. Nyt asun ulkomailla ja kesän olen Helsingissä töissä, takuulla osallistuisin kurssille, jos sattuu Helsingissä olemaan. 🙂

    1. Moikka!

      Varmasti jotain on Helsingissä kevään ja syksyn välillä. Ilmoittelemme niistä lähemmin! 🙂 Kiva että olet kiinnostunut tulemaan mukaan!

  2. Hei! Tämä on ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta jos käy tuon Bodyweight-koulutuksen, niin mitä sillä voi ”tehdä”? Voiko esimerkiksi jossain salilla alkaa pitämään bodyweight-tuntia? Vai onko tuo vaan hyvä lisä jos on jo jokin ohjaaja jne.?

    Ja toinen kysymykseni on sellainen, kun minua on alkanut kiinnostaa kaikenlainen kehonpainotreni ja temppuilut, mutta kun olen niin mahdottoman kankea ja liikkuvuus ei ole parhaimmasta päästä. Niin miten mielestäsi tätä kannattaisi alkaa kehittämään ja harrastamaan (käyn siis salilla ja jonkunverran ryhmäliikunnoissa nyt)? Kannattaisiko esimerkiksi salit ja muut jättää joksikin aikaa ja alkaa tosissaan vaan venyttelemään ja liikkuvuusharjotteluita tekemään vai miten? Saliakin haluisin myös jatkaa mutta kehonpainojutuissakin olisi kiva kehittyä.

    Kiitos vastauksestasi, jos nyt saat tästä mitään perää. 😀

    1. Ja edelliseen vielä lisäten, että kyllähän tietenkin salituloksetkin varmasti paranisivat kun liikkuvuus olisi parempi. Hölmönä kun ei tajunnut heti salitreenaamisen ja muun aloitettua heti keskittyä kehonhuoltoonkin.. :/

      1. Moikka!

        Eli tosiaan tuon koulutuksen jälkeen voi juurikin esimerkiksi alkaa ohjaamaan jossain salilla tai pitää omia bodyweight training -ryhmiä tai hyödyntää näitä liikkeitä muissa ohjaamissaan treeneissä / urheilijoiden kanssa / omissa treeneissä. Kuitenkaan yhden viikonlopun kestävä koulutus ei vielä kenestäkään tee hyvää ohjaajaa, joten tarvitaan joko aikaisempaa kokemusta tai tämän koulutuksen jälkeen on harjoiteltava vielä ohjaamista lisää 🙂 Koulutuksesta saa kuitenkin varmasti erittäin hyvät eväät tällaisen treenin ohjaamista varten, sekä juurikin ennen kaikkea myös omaan harjoitteluun lisää!

        Salitreeniä ei tarvitse jättää kokonaan, mutta suosittelen lisäämään kehonpainoharjoittelua salitreeneihin mukaan ja esimerkiksi lämmittelyihin. Treenin jälkeen kannattaa myös tehdä liikkuvuusharjoittelua ja venytellä erikseen vaikka iltaisin ennen nukkumaanmenoa 🙂

        Tsemppiä treeneihin ja tervetuloa mukaan koulutukseen!

        -E

Kommentointi on suljettu.