Tehokas HIIT treeni Tikis Youtubessa + treenin ohjeistus

TIKIS_HIIT_EEVSKU

Eilen julkaistiin parin viikon takaa kuvattu HIIT -treenini, joka löytyy siis nyt Tikiksen Youtube -kanavalta (tai tuosta alapuolelta). Tämä treeni on erittäin tehokas ja lyhyen kestonsa ansiosta loistava treeni kiireiseen päivään!

Videon ohjeistuksesta jäi puuttumaan tarkemmin vielä treenin suoritus, eli tässä tarkemmat ohjeet:

  • Tarvitset ajastimen – puhelimessa käytän itse Interval Timer -appia, josta saa kätevästi valittua sopivan ajan ja merkkiääni kertoo, milloin liikettä on tehty tarpeeksi ja on aika siirtyä seuraavaan
  • Valitsen ajaksi 35 sekuntia, jolloin liikettä tehdään 30 sekuntia ja vaihtoaikaa seuraavaan on 5 sekuntia – liikkeiden välissä kierroksella ei siis ole varsinaista taukoa. Toistoja tehdään niin paljon, kuin 30 sekunnissa ehtii. Ensimmäisen kierroksen voit tarvittaessa lämmitellä ja harjoitella tekniikoita, jonka jälkeen vasta nostat tahtia
  • Aerobista (hyppynaru, steppilauta hyppelyt) tehdään joka lihaskuntoliikkeen väliin – näissä tarkoitus nostaa sykkeitä kunnolla ja lihaskuntoliikkeissä taas keskittyä tekniikkaan ja lihastuntumaan
  • Tässä treenissä liikkeitä oli kierroksella 5 + aerobiset joka väliin (myös aloitus ja lopetus), jolloin yksi kierros kestää siis vajaan 7 minuuttia
  • Kierroksen suoritettua pidät taukoa 1-2 minuuttia (tai tarvittaessa vaikka vähän enemmän), jonka jälkeen lähdetään uuteen kierrokseen
  • Tee kierroksia läpi 3-4 – tällöin treenin pituus 25-35 minuuttia

Liikkeet videolla ovat siis; penkkipunnerrus, soutu, pystypunnerrus/vauhtipunnerrus, hauiskääntö ja dippi + hyppynaruhyppely & steppilaudalla kyykyt, steppaukset ja loikat. Liikkeitähän voi vaihdella oman maun mukaan ja tehdä vaikka täysin ilman välineitäkin.

Voi kuulostaa aluksi hieman monimutkaiselta, mutta kun kerran pääset jyvälle, on tämä aivan loistava treenimuoto! Tsemppiä kaikille treeneihin ja pyytäkäähän kaveria / valmentajaa auttamaan, jos tekniikat on hakusessa.

 

<3

Eevsku

LUITKO JO NÄMÄ?

  1. DONE! Huhhuh hiki kyllä lens ja oli tosi kiva treeni!! Laitoin lepoajaksi 10 sekuntia et kerkee varmistaa seuraavan liikkeen ja siirtyä siihen 🙂 Lisäää näitä sun videoita! Ja oot kyllä niin mielettömässä kunnossa <3

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *