EAT & GO – NOPEA ATERIA TREENAAVALLE


Minulta kysytään usein, että mitä terveellistä syötävää voisi napata kaupasta jos on kiire, töihin lounaaksi tai vaikka ennen treeniä? Tässä seuraavaksi yksi tuote, jota voin suositella noihin tilanteisiin sekä kokeiltavaksi muutenkin. Valmisruoalla on hieman huono maine ja mielestäni jossain määrin se on turha, sillä siitä voi olla paljon apuakin kiireiseen arkeen ja tuotteitakin on tullut sekä paljon monipuolisemmin, että esimerkiksi lisäaineettomasti. Huomasin taas kerran omatkin ennakkoluulot hyvin vahvasti, kun minulle ehdotettiin testattavaksi Atria Eat & Go -salaattiaterioita. Ensimmäinen mielikuva oli ne majoneeseissa uitetut ”salaatit” valmisruokahyllystä. Niitä en nimittäin näiden uusien salaattien sijaan pysty kyllä suosittelemaan. Mutta näiden kohdalla pystyin kyllä taas toteamaan, että kannattaa antaa uusille tuotteille ja jutuille mahdollisuus ennakkoluuloista huolimatta sillä nämä ovat oikeasti hyviä! Maun lisäksi myös ravintosisällöltään. Kiva huomata, että koko ajan tehdään parempia tuotteita ja ihmisten tietoisuus terveellisestä ravinnosta otetaan tosissaan!

Valmisruoka -hyllyihin on siis ilmestynyt kaksi uutta Eat & Go -salaattiateriaa; Raikas Papu & Ohra -salaatti sekä Mausteinen Papu & Couscos -salaatti. Tuotteet voi syödä joko kylmänä tai lämpimänä ja pakkauksen mukana tulee myös kätevä haarukka, joten tämän voi helposti ottaa take awayna ja syödä vaikka samantien. Kalvo auki, pieni sekoitus ja ateria on valmis!

Itse nappasin viikonloppuna ajomatkalle evääksi papu -couscoussalaatin ja alkuviikosta söin ennen treeniä puolet papu -ohrasalaatista. Nämä sopivatkin erittäin hyvin myös treenaavalle, sillä annoksessa on 16 g proteiinia ja sopivasti myös hiilihydraattia sekä rasvaa. Tuote on vegaani eli proteiini tulee kasvislähteistä. Itse en ole kasvissyöjä, mutta suosin mielelläni kasvisvoittoisia aterioita ja osa päivistäni meneekin hyvin vegaanimaisesti. Tuote on myös laktoositon ja sisältää kuituja – voisi siis sanoa, että tämä sopii kaikille.

Yksi annos (pakkauksessa 250g) menee parissa osassa tai kerrallaan ja pitää hyvin nälkää, tällaisen voisi hyvin napata mukaan kiireisenä päivänä, treenikassiin tai ulos piknikille. Plussaa siitä, että tämä menee loistavasti kylmänäkin. Itse olen syönyt nyt molempia makuja nimenomaan kylmänä, mutta varmasti toimivat myös lämmitettyinä jos enemmän tykkää lämpimästä ruoasta ja lämmitykseen on aikaa! En normaalisti syö hirveän paljon papuja, mutta kikherneet ovat ihan lemppareitani ja niitä on näissä molemmissa aterioissa. Omaksi suosikiksi valikoitui ehdottomasti tuo mausteisempi tuote, eli papu-couscoussalaatti, jossa on ihania itämaisia mausteita. Papu-ohrasalaatti sopii paremmin taas niille, jotka ei niin mausteisesta välitä ja haluaa mieluummin sitruunamaista raikkautta! Mutta hyvää on molemmat.

Positiivinen yllätys siis, ei nimittäin ole tullut kaupan valmisaterioita ihan hetkeen syötyä. Pikkusiskollekin (18v) jätin viikonloppuna tuota maistettavaksi ja laittoi oikein perään viestiä, että olipa hyvää!

Ihanaa viikonloppua

<3

Eevsku

LUITKO JO NÄMÄ?