Oma välilevyn repeämä on saatu kuriin keskivartalon harjoitteilla, joissa keskitytään siihen mitä tehdään ja liikettä ei tehdä voimalla tai repimällä. Sen lisäksi olen muuttanut omaa seisoma-, kävely- ja juoksuasentoa tietoisesti vaikka ne eivät tietenkään hetkessä muutu. Keskivartaloharjoitteiden lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota myös pakaran aktiivisuuteen ja lonkankoukistajan/ etureisien liikkuvuuteen/ rentouteen.

Kuvasimme tanssijaystäväni Mirkan kanssa videon, jossa näytämme 4 liikettä, joiden avulla voit kuntouttaa selkääsi ja tietenkin ennaltaehkäistä ongelmia. Toki jos sinulla on pahoja kipuja selässä tai et ole varma teetkö liikkeet oikein, niin suosittelen käymään fyssarilla/ hyvällä aiheesta tietävällä lääkärillä (ortopedi/urheilulääkäri) / osteopaatilla tms. Itse olen hoidattanut selkääni omatoimisen tekemisen lisäksi kaikilla edellä mainituilla ja myös käynyt hieronnassa sekä kiropraktikolla.

 

Pistä liikkeet testiin ja tee vaikka vähän joka päivä! Videosta on saatu jo nyt paljon hyvää palautetta, joten kiitos siitä. Pistä myös Youtube -kanavani seurantaan ja pistäkää kommentteihin ehdotuksia uusille videoille. 🙂

Hyvää viikonloppua!

Eevsku

 

 

Ps. Mitäs tykkäätte blogin uudesta bannerista?! 🙂 Tehtiin se yhdessä poikaystäväni kanssa & kuvan siihen on ottanut Miika Hyvärinen

Pps. Valmennusten myynti päättyy maanantaina! Mukaan NYT!

 

Edellinen teksti: INNO-EVE, YHDESSÄ ASUMINEN JA KOTIHIIRI
Seuraa myös:
Instagram
Facebook
Youtube
Snapchat: eevsku
Nettivalmennukset
Total
1
Shares

1 kommentti

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*
*