TRAVEL ESSENTIALS – PARI VINKKIÄ MATKALLE

Mun varsinainen Dubai -vinkki postaus odottelee vielä oikeaa hetkeä, mutta sain vihdoin lisää kuvia koneelle ja vitsi miten näistä tulee hyvä fiiiilis! Toivottavasti teillekin. 🙂

Yksi Dubai -postaus ja video on jo tullutkin ulos, mutta ajattelin tähän väliin jakaa pari vinkkiä siitä, mitä itse otan aina matkalle mukaan!

TRAVEL ESSENTIALS

Viimeisten 7 vuoden aikana olen tehnyt ainoastaan matkoja, joilla on myös ollut tarkoitus treenata, joten itselleni melkein tärkeintä on ottaa matkalle hyvät treenivarusteet. Tämä on aina haaste, sillä matkalaukkuun pitää toki mahtua muutakin, mutta viimekertoina tämä on onnistunut kyllä hyvin! Kun ottaa perushyvät varusteet ja miettii valmiiksi vähän asukokonaisuuksia, niin välttyy siltä, että mukana on paljon turhaa.

Treenivarusteista pakkaan mukaan
  • Parit kolmet pitkät treenitrikoot – vaikka matkustaakin lämpimään, niin usein saleilla on kuitenkin viileää ilmastoinnin vuoksi ja jos treenaan ulkona (juoksu), niin en oikein itse tykkää juosta shortseissa (#isotreidetproblems 😀 )
  • Parit shortsit
  • 4-5 treenitoppia (yhtä monta kuin treenejä, tarvittaessa näitä voi toki myös pestä)
  • 4-5 treenirintsikat (näistä 1-2 kovempaan treeniin, muut perusmalleja)
  • 1-2 treenikengät – jos treenaa paljon ulkona niin kahdet, muuten pärjää hyvin yksillä (viimeksi oli mukana pelkät lenkkarit, joilla tein myös salitreenit)
  • Pari pitkähihaista treenipaitaa (Aasiaan tms. tuskin tarvitsee, mutta muualla ihan kivoja)
  • Minikumpparit & Tafferit kulkee mukana sekä yleensä myös trigger -pallo

Näiden lisäksi vähän perusvaatteita, mutta mitään kovin suurta muotivalikoimaa ei saa kyllä treenivarusteiden lisäksi mukaan. Se nyt ei kyllä itseäni haittaakaan vaikka toki joskus on ihan kiva pukea vähän muutakin päälle!

Lentokoneeseen
  • Tämä kohta on tärkeä varsinkin pidemmillä lennoilla! Sanoisin, että kaikkiin yli 4h lentoihin, mutta miksei myös lyhyempiin
  • Puen koneeseen yleensä aina rennot vaatteet: perussiistit kollarit/ trikoot + huppari/ neule & laitan kompressiosukat tai säärystimet. Mukaan otan myös aina villasukat, jotta voi ottaa koneessa kengät pois!
  • Niskatyyny, silmälaput & korvatulpat TAI ihan paras uusi löytö – Sony vastamelukuulokkeet!! Vitsi nää oli huiput ja mietin miten oon matkustanut ennen näitä. Jatkoon! ♥
  • Kirja, lehtiä tai lataa puhelimeen äänikirja/ e-kirja, lataan aina myös offline -musiikkilistoja puhelimeen
  • Päivälennoilla teen usein myös töitä tai to-do -listoja / mietin uusia ideoita! Mulla tulee lennoilla aina hyviä uusia idiksiä
  • Muuta tekemistä? Käy läpi puhelimesta kuvia ja poista kaikkea turhaa 😀
  • Eväitä? Yleensä syön hyvin kotona tai kentällä esim. salaattia, mutta jos on pitkä lento niin otan mukaan riisikakkuja, pähkinöitä, hedelmää, kuivahedelmiä, raakasuklaata (esim. Foodin), tai proteiinipatukoita (esim. Barebells) – tiukemmalla treeni-/kisakaudella mukana on ollut ihan kunnon ateria (niitäkin saa sumplittua mukaan, kun ei ota nestemäistä)
Kosmetiikka ja lisäravinteet
  • Hyvä aurinkorasva
  • Ihoöljy – käytän aina lämpöisessä maassa (ja itseasiassa pääosin ympäri vuoden)
  • Aloe Vera – varsinkin jos iho on herkkä auringolle – toki sitä kannattaa suojata myös vaatteilla ja olemalla varjossa. Ihoa ei todellakaan kannata polttaa!
  • Kasvoille myös jokin hoitava ja hyvin kosteuttava rasva/ seerumi
  • Pyrin ottamaan perus lisäravinteet mukaan myös reissuun, koska matkustaessa vastustuskyky kuitenkin alenee – jos on herkkä saamaan pöpöjä niin suosittelen sinkkisuihketta / echinacea -suihketta jo ennen reissua ja mukaan koneeseen, lisäksi maitohappobakteerikuuri kannattaa aloittaa jo ennen reissua ja syödä reissun yli
  • Tärkeää on tietenkin käsien pesu ja kannattaa ottaa käsidesi -mukaan!
  • Mukana aina myös: D-vitamiini, C-vitamiini, magnesium, omega -3 & viherjauhe – pakkaan kaikki usein minigrippeihin niin ei mene turhaa tilaa
  • Lisäksi mukana heraproteiinia ja aminohappoja – heraprotskusta saa helposti tehtyä tarvittaessa vaikka välipalaa (kaurahiutaleet + kuuma vesi -> sekoita mukaan heraprotsku ja vaikka marjajauhetta (esim. Biokia tai Berryfect) tai banaania)
  • Jos treenaa tosi kovaa ja paljon kuumassa maassa, niin kannattaa ottaa mukaan myös jotain urheilujuomajauhetta tai juoda esimerkiksi kookosvettä

 

Mitähän muuta?

Kannattaa panostaa myös hyvään matkalaukkuun, sillä ne kestävät ja ovat myös mukavampia vetää perässä (tai itse pidän sellaisista missä neljä pyörää ja voi työntää). Oma laukku on ollut TUMI:lta ja se on kestänyt mukana jo pari vuotta ilman mitään ongelmaa.

Tuleeko mieleen jotain mitä unohdin? Ilmianna oma vinkkisi! 🙂

Toivottavasti tästä postauksesta oli hyötyä ja laittakaa vaikka kysymyksiä jos tulee vielä jotain mieleen! Dubain vinkkipostaus on vielä tulossa ja käy myös kurkkaamassa mun Dubai video ja edellinen postaus Dubaihin liittyen.
Eevsku

 

 

Ps. Alekoodi Puhdas+ :lle (Eevsku20) ja Nutri Works :ille (Aminopörssiin: eevsku)

EDELLINEN POSTAUS: MY YEAR 2017

____

NETTIVALMENNUSTEN STARTTI SUNNUNTAINA!

LUE LISÄÄ

____

Seuraa myös:
Instagram
Facebook
Youtube
Snapchat: eevsku

LUITKO JO NÄMÄ?

6 kommenttia

  1. Hyviä vinkkejä, kiitos! Muutaman uuden voisin ottaa myös omaan käyttöön. Saariselän hiihtoreissulla meillä oli mukana foam roller. Vaikka se vei vähän tilaa, niin sillä oli tosi hyvä avata paikat hiihdon jälkeen. Vitamiinit otan mukaan dosetissa. Se on pinkki, söpö ja todella kätevä! Mukava kun tulee reissujuttuja!

    1. Kiitos Elina! 🙂

      Mulla kans ollut foamroller mukana, jos on autolla liikkeellä! Ihan en oo lentomatkatavaroihin saanut itse mukaan..

      Hyvä dosetti pitäisikin hankkia myös itse! 🙂

  2. Moikka! Mua kiinnostais postaus urheilukellosta. Liikun suht paljon ja sykekello on uus juttu ni kiinnostais tietää miten hyödyntää sykkeen seurantaa treeneissä ja mitä kaikkea sykkeestä voi päätellä .:)

  3. Kiva lukea tällainen urheilullisempi postaus Dubaista! Kävimme siellä maaliskuun alussa ja pidin paikasta kovasti! Blogissani lisää matkatunnelmia. Aurinkoa Suomen viimeisiin talvipäiviin ja iloa treeneihin <3

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *