Vastustuskyky ja treenitauko. Nämä kaksi aihetta ovat nousseet suosituiksi valmennusteni FB ryhmässä sekä myös instagramissa saaduissa viesteissä, joten päätin tehdä niistä myös kaikkien kuunneltavissa olevan podcast -jakson. Miten saada vastustuskykyä paremmaksi ja mitä jos tulee treenitaukoa flunssan (tai jonkun muun) vuoksi?

Käyn jaksossa läpi keinoja joiden avulla olen itse saanut vahvistettua omaa vastustuskykyäni vuosien varrella. Kuten podcastissakin mainitsen, en ole aina omannut kovin vahvaa vastutustuskykyä. Siihen on vaikuttanut moni asia, mutta sanoisin, että eniten nämä: elämäntilanne, suoliston kunto, ravinnon laatu, ihmissuhteet, tarvittava palautuminen, stressinhallinta ja omien ajatusten muuttaminen. Sekä liialliset antibioottikuurit. Onneksi niitä ei enää samalla tavalla käsittääkseni suositellakaan, esimerkiksi suurin osa poskiontelon -ja keuhkoputkentulehduksista menee lepäämällä ohi. Itse olen noihinkin syönyt nuorempana useammat antibioottikuurit, jotka aina tekevät huonoa omalle bakteerikannalla – vaikka tottakai lääkkeet ovat joskus myös erittäin tarpeellisia.

Viime vuodet olen pysynyt aika terveenä, mutta toki äärimmäinen urheilu altistaa vastustuskyvyn koville ja tämän vuoksi kaikilta flunssilta tai muilta vaivoilta ei ole vältytty. Silti niitä on huomattavasti vähemmän kuin nuorempana! Ja ainakin nyt olen pysynyt terveenä taas todella pitkään, johon uskoisin vaikuttavan paljon nuo edellä mainitut asiat. Sen jälkeen kun olen saanut vastustuskykyni paremmaksi, on ollut välillä vaikea suhtautua siihen jos tulen kipeäksi – eihän se koskaan mukavaa ole ja aina sitä miettii ”mitä teki väärin”. Kipeäksi tulo toki saakin ärsyttää, mutta silti on parempi opetella suhtautumaan siihen niin, että nyt on oikeasti parempi levätä ja miettiä mitä asioita voisi tehdä paremmin/ muuttaa niin, että pysyisi terveempänä. Keho (ja mieli) on viisas ja ne pistävät lepäämään syystä! 

Jos näistä asioista haluat kuulla lisää, käy kuuntelemassa uusin podcastini (38min) tai jos luet mieluummin, niin kirjoitin aiheesta ainakin viime syksynä laajemman postauksen. Löydät sen tästä.

Podcastiin Soundcloudissa TÄSTÄ ja löydät sen myös iTunesista nimellä Eevsku Podcast.

Mahtavan aurinkoista sunnuntaita Helsingistä!

Eevsku

 

Ps. Ilmoittelin eilen illalla instagram -kuvassani, että aion ottaa muutaman viikon hieman enemmän aikaa itselleni, omille projekteilleni ja läheisilleni – en aio somesta kadota mihinkään, mutta saatan postailla hieman harvemmin enkä ole niin tavoitettavissa kaikissa kanavissa. 🙂 Suosittelen sinullekin ottamaan välillä etäisyyttä siitä, että on 24/7 tavoitettavissa! Koska ei ole pakko vaikka nykyään yhteiskunta ja ympäristö antaa usein sellaisen kuvan. Ja jotkut projektit / oma kasvu / palautuminen / ihmissuhteet mielestäni jopa vaativat sitä, jotta on mahdollista mennä eteenpäin. ♥

__________________________________________________________________________

 

 

Edellinen teksti: HUAWEI MATEBOOK X PRO

Seuraa myös:

Instagram

Facebook

Youtube

Podcast

Snapchat: eevsku

 

 

 

Total
32
Shares

2 kommenttia

  1. Kiva, kun te suomalaiset urheilijat kirjoitatte blogeissanne nykyään aiheista, jotka koskettavat varmasti monia perustallaajiakin. Uskon, että monet (minun lisäkseni!) ovat saaneet paljon uutta ja tarpeellista tietoa terveydestä kirjoitustenne kautta. Näitä terveyteen liittyviä postauksia toivonkin lisää! 🙂
    Ps. Arvostan sinua ja elämänasennettasi korkealle!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*
*