*Urheilijayhteistyössä Nutri Works

Eevskun pikareseptit ovat taas täällä!

Jos olet minua seurannut kauemmin, niin tiedät, että rakastan itse keittiön puolella terveellisyyden lisäksi helppoutta vaikka tykkäänkin kokeilla kaikenlaisia uusia juttuja ja yhdistelmiä. Ja mun mielestä ruoan pitää olla hyvää! Yksinkertaisestakin saa hyvää laadukkailla raaka-aineilla ja varsinkin sen jälkeen, kun oma makuaisti on tottunut luonnollisiin makuihin.

Tämä kyseinen resepti on nopea ja helppo tehdä sekä ei vaadi muuta kuin aineksien sekoittamisen yhteen ja hetken odottelun.. Ja jos ei jaksa odotella, niin tee joko tämä valmiiksi edellisenä päivänä jääkaappiin, jolloin se on myös helppo napata sieltä mukaan seuraavana päivänä tai syödä aamiaiseksi!

KAURA-CHIA-PROTEIINI VÄLIPALA

  • Kaurahiutaleita n. 1-2 dl (tai myös vaikka tattari sopii)
  • Chian siemeniä n. 2 rkl
  • Heraproteiinia 1 annos (esim. Nutri Works tai vaikka riisiproteiinia / turkkilaista jogurttia tämän tilalla)
  • Kauramaitoa tai kookosmaitoa – vaihtoehtoisesti myös vesi käy tai jos käytät jogurttia, niin nestettä ei luultavasti tarvitse lisätä
  • Mausteiksi ripaus suolaa, kanelia, kardemummaa (mausteena/koristeena voi käyttää myös kookoshiutaleita tai vaikka rikkoa sekaan vielä vähän saksanpähkinöitä)
  • Marjoja (suomalaisia mieluiten!)

Sekoita kaurahiutaleet, chia ja heraproteiini sekä mausteet – lisää nestettä sen verran, että nuo kuiva-aineet peittyvät. Jos haluat jättää seoksen todella jämäkäksi, älä lisää nestettä ja toistepäin. Sekoita ja jätä ”tekeytymään”. Käy sekoittamassa välissä  (Esim 20min päästä) ja näet tarvitseeko nestettä lisätä, kokeilemalla löydät itsellesi parhaan koostumuksen!

Kun chia-kaura seos on tekeytynyt, laita päälle vielä marjoja ja koristele haluamallasi tavoin. Marjat voi myös toki sekoittaa joukkoon ja varsinkin jos käyttää pakastemarjoja, niin ottaa ne sulamaan ajoissa. Toisaalta ne toimivat hyvänä ”viilentäjänä”, jos lisäät ne aamulla mukaan ja syöt välipalan vasta myöhemmin päivällä.

Pistä testiin ja kerro oliko hyvä! Tästä saa hyvin energiaa esimerkiksi ennen treeniä tai välipalaksi treenin jälkeen / aamupalana. Annos tässä on aika ”pieni”, eli jos kulutat paljon päivän aikana, voit hyvin tehdä annoksen 1,5 kertaisena (miehellä tuplana).

Eevsku

 

Ps. Tässä käyttämäni heraproteiini oli Nutri Works vanilja, joka on laktoositon ja stevialla makeutettu heraproteiini. Nutri Works -tuotteita voit tilata täältä ja saat -10% alennuksen koodilla eevsku vuoden loppuun saakka! 🙂

Pps. Lisää reseptejä ja vinkkejä löytyy Eevsku Training -valmennuksista, joissa on myös reseptitaituri Emili Kumpuniemen reseptejä! Vuoden vikat valmennusstartit ovat myynnissä enää huomisen sunnuntain ajan. Nappaa TÄSTÄ omasi!


 

Seuraa myös:InstagramFacebook

Youtube

Podcast

Snapchat: eevsku

Total
32
Shares

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*
*