fbpx
Lauantaina olin oppimassa lisää raakaruoasta ja opinkin paljon uusia tapoja laittaa kasviksista ilman kuumentamista, sekä hyviä viherpirtelöreseptejä. Nyt tarvitaan enää Vitamix, jotta pääsen toteuttamaan tätä raakakokkausta! Saattaa jopa olla jo matkalla postissa..

Raakakeittiön yksi tärkeimmistä välineistä onkin kunnon blenderi. Lisäksi tarvitaan paljon kasviksia, yrttejä, mausteita ja myös hedelmiä ja pähkinöitä käytetään paljon.
Raakaruoan idea on siis se, ettei sitä kuumenneta yli 43 asteen, jolloin kaikki hyvät ravintoaineet säilyvät paremmin. Ruoka on siis ravintorikkaampaa. Syön paljon muutenkin raakoja kasviksia, mutta nyt sai vähän ideoita muutenkin lisää ruoanlaittoon. Ja ennen kaikkea inspiraatiota! Näin kisadietillä tosin ei aina jaksa turhia hifistellä. Mutta välillä!
Tää ei taida olla raakaruokaa, mutta kun kananmunat vaan on niin hyviä!

Sunnuntai ja eilinen meni täysin omien treenien lisäksi töiden parissa. Mä olen kyllä vihdoin löytänyt oikeasti sellaisen työn mistä tykkään. Ja tykkään todella paljon!!

Sunnuntaina alkoi Corella mun uusi Bodyweight treeniryhmä, ja aika kiva porukka meillä on nyt kasassa. Yksi tuli oikein Turusta asti treenaamaan, ja ainakin toistaiseksi oli sitä mieltä että kannatti. 😀

Nyt mä olen matkalla kouluun. Aamuherätys oli tänään jo hieman ennen viittä, jotta ehdin treenata ja vetää yhden ohjauksen ennen lähtöä. Nyt sitten iloisena opiskelemaan! Voin kyllä sanoa, että oon hieman pihalla kun oon muutaman viikon nyt painanu duunia.. Mutta tästä ne selkenee.

(EDIT: tämä teksti piti tulla näkyviin tiistaina – mutta jostain syystä lataus jäi kesken ja nyt siis näette tämän vasta tänään torstaina)

Aurinkoa kaikkien viikkoon!

Aamulla klo 5.30 ja niiiiiiin freesi.

<3 Eevsku

1 kommentti

  1. Minusta monet ihmiset ovat harhatiellä luullessaan, että kasvikset on terveellisintä syödä raakana. Ihmisen elimistö on sopeutunut hyödyntämään ravintoa paremmin silloin, kun ravinto on kypsennettyä, se sulaa kropassamme paremmin ja ravintoaineet imeytyvät paremmin. Lisäksi kasvisten kypsentäminen tappaa niissä olevat ns. myrkyt, jotka ovat kasvien muodostamia suojautumisaineita kasvinsyöjiä vastaan. Harhaluulo on myös se, että kasviksissa olisi vähemmän ravintoaineita silloin, kun ne kypsennetään. Toki monet vesiliukoiset vitamiinit aika tehokkaasti keitinveteen liukenevat, mutta esimerkiksi porkkanoissa on tutkitusti ENEMMÄN beetakaroteenia silloin, kun ne keitetään verrattuna raakoihin porkkanoihin. Noh ei näistä asioista kannata kuitenkaan liikaa stressata tai kehittää mitään pakkomiellettä. Tsemppiä sinulle kisoihin ja elämään! 🙂

Kommentointi on suljettu.