fbpx

Eilen uskaltauduin salille treenailemaan ja lepo oli kyllä tehnyt hyvää, vaikka mieli teki jo aiemmin viikolla treenaamaan. Tänäänkin on ollut hyvä olo, joten eiköhän tässä pääse aloittamaan pian normaalisti treenit!

Torstaina vedin treenit meidän 10camp:in tytöille ja sain pienen pääsiäisyllärin asiakkaalta. En muista milloin viimeks tällaisen olisin saanut! Kiitos Annika!

Viikko on siis mennyt levätessä ja syötykin on hyvin. Pääosin olen syönyt kropan palautumiseen avustavia ruokia, kuten ravinteikkaita smoothieita ja salaatteja, mutta olen myös ottanut rennommin ja käynyt myös ystävien kanssa ulkona syömässä. Parina päivänä on tullut syötyä myös ruokaa, jota ei normaalisti tule lainkaan syötyä. Esimerkiksi pizzaa ja suklaata. No – ihan hyvää, mutta täytyy sanoa että arvostan kyllä itse enemmän hyvistä raaka-aineista itse tehtyä ruokaa (ja herkkuja). Oma kroppa sietää kyllä näitä ”tavallisia herkkuja” ihan hyvin, mutta ei niistä hyvä olo tule. Se jo kertoo minusta jotain? Ravinnosta kuuluisi tulla hyvä ja energinen olo, vaikka itse kannatan kuitenkin ravinnon suhteen sopivaa rentoutta ja ei pidä olla liian fanaattinen minkään suhteen.

Yhden aamun aamiainen – smoothie ja kahvia kookosöljyllä.

Kuvassa olevaan smoothieen laitoin:

Mustaherukka (200g)
Lehtikaali (muutama varsi)
Selleri (muutama varsi)
Sitruuna (luomua, joten leikkasin viipaleen ja heitin sekaan)
CocoVi spirulinajauhe (1rkl – aloita pienemmästä jos et ole käyttänyt)
CocoVi maca (2tl)
CocoVi ashwagandha (1tl)
Northforcen vadelmanmakuinen hera (n.30g)
Vanilja steviatippoja (makeuden mukaan – lisää varovasti)
Kanelia & kardemummaa
Ripaus hyvälaatuista suolaa
Päälle mehiläisen siitepölyrakeita -ne näyttää kivoilta!

Kahvin kanssa hifistelen nykyään kotona ja se on jotenkin ihan parasta, kun saa aamulla jauhaa pavuista tuoretta kahvia ja varsinkin se tuoksu on niin hyvä! Hyvä kahvi ei maitoa kaipaa, mutta välillä kookosöljyllä sitä tulee juotua. Itse tykkään kookoksen mausta erittäin paljon! Lisää laadukkaasta kahvista voit lukea aiemmasta postauksestani.

Tänään aamu starttasi brunssilla ja samalla tuli kelailtua duunijuttuja rennolla fiiliksellä. Kun tekee työkseen sellaista mistä tykkää, niin ei haittaa vaikka niitä tekisikin myös ”vapaapäivinä”.

Kevät, aurinko, ystävät <3

Brunssilla kävimme Cafe Köket:issä ja oli muuten käymisen arvoinen brunssi, suosittelen! Raakapuuroa (tää oli mielettömän hyvää!!) , juustoja, hedelmiä, salaatteja, kasvismunakasta, lammaslihapullia ja tietenkin perinteiset jogurtit, myslit, leivät jne. Juomaksi sai ihanaa mango-ananas smoothie:ta ja tuorepuristettua appelsiinimehua. Jälkkäripöydästä löytyi gluteenitonta pannaria, vanilja-mustikkakreemiä, sekä pääsiäisen kunniaksi mämmiä vaniljakastikkeella ja suklaamunabuffet! Brunssin kruunasi hyvän seuran lisäksi kivat astiat (KoKo -astiastoa, oma lemppari) ja mukavan rauhallinen tunnelma. Paikka löytyy Senaatintorin kulmilta Aleksanterinkadulta.

Raakapuuro! Tässä oli ainakin tattari, ohra, jogurtti, rusina, pähkinä, kaneli.. Nam!

Päivä jatkui mm. Carusellissa auringosta nauttien. Ilta menee kotona leväten ja tarkoitus olisi päästä ajoissa nukkumaan, nimittäin tänään alkoi polttelemaan, että huomenna taitaa päästä jo treenaamaan kovaa! Uusi treenikausi ja uudet kujeet. Nyt haluan kehittää itseäni vieläkin monipuolisemmin ja katsotaan mitä treenimuotoja otan mukaan. Halu olisi myös parantaa juoksukuntoa, sillä mahdollisuus olisi osallistua kesäkuussa puolimaratonille. Nyt sanoin sen ääneen, ja voin sanoa että fiilis on APUA. Hahah! Mä en ole yhtään kestävyysurheilija. Mutta elämässä pitää mennä oman mukavuusalueen ulkopuolelle ja haastaa itsensä.

Ihanaa pääsiäistä!

Eevsku

3 kommenttia

  1. Heippa!
    Oon miettinyt tuota macan kuumentamista, eli pitääkö se kuumentaa 😀 Oon käyttänyt tuota Cocovin maca-jauhetta. Aluksi heitin vaan smoothien sekaan, kunnes ystäväni sanoi että kannattaisi kuumentaa, ettei mene maha sekaisin yms. Mulle ei kyllä mitään ongelmia tullut tuosta macan tavallisesta käytöstä smoothiessa, mutta oon nyt käyttänyt sitä kuitenkin vain kahvin seassa. Eli mitä mieltä oot, kannattaako kuumentaa vai voiko syödä ihan sellaisenaan smoothien seassa?

  2. Moikka!

    En itse ole kuullut tuosta, että macaa pitäisi kuumentaa?

    Joillekin se voi aiheuttaa vatsaongelmia, mutta macalaatuja on myös erilaisia – kokeilemalla selviää mikä sopii itselle parhaiten. Lisäksi sitä kannattaa aloittaa käyttämään pieniä määriä ja lisätä hiljalleen määrää 🙂

    Itse siis käytän ihan sellaisenaan!

    1. Kiitos vastauksesta 🙂 Voisinkin palata takaisin tuohon macan käyttöön smoothiessa ja katsoa miten käy. Kahvin seassa se teki kahvista ärsyttävän ”jauhoista”, jos ei muistanut sekoitella vähän väliä 🙂

Kommentointi on suljettu.