fbpx

Suurin osa ihmisistä ja asiakkaistanikin tietää tasan tarkkaan mitä ”pitäisi” syödä. Eri asia on sitten se toteutetaanko tätä, vai syödäänkö silti jotain muuta. Olen myös itse oppinut näistä asioita koko ajan ja pikkuhiljaa alkaa tosiaankin löytymään se oma kultainen keskitie kaiken kanssa. Itse syön tietenkin hieman tarkemmin, koska tähtäimeni on huippu-urheilu. Uskon kuitenkin, että kaikki hyötyisivät siitä, että miettisivät hieman tarkemmin mitä suuhunsa laittavat! Your body is your temple. Niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin, niin se on totta.

_DSC9676

Tässä sinulle kolme nopeaa vinkkiä siihen, mitä kannattaisi toteuttaa omassa ruokavaliossasi!

    1. Syö paljon vihreää. Mitä tummempi vihreä, sen parempi. Tarkoitan vihreällä nyt esimerkiksi seuraavia: parsakaali, kurkku, selleri ja tammenlehtisalaatti. Nämä auttavat sinua puhdistamaan kehoasi, jolloin on helpompi tuntea mitä kroppa oikeasti tarvitsee. Lisäksi näillä on hyvä ja helppo täyttää vatsaa, sillä näitä et voi syödä liikaa. Itse rakastan esimerkiksi höyrytettyä parsakaalta ja selleri tai tammenlehtisalaatti uppoaa helpoiten smoothiessa.

_DSC9724

    1. Karsi sokeri ja valkoinen vehnä. Kokonaan. Sokerin ja valkoisen vehnän poisjättäminen on monille erittäin vaikeaa, sillä näiden väitetään olevan erittäin koukuttavia. Itse voin kyllä allekirjoittaa tämän, ja täytyy sanoa, että been there done that ja olen ollut kyllä pahassakin sokerikoukussa. Nyt kaikki lisätty sokeri ja valkoinen vehnä on 100% pannassa. Kannattaa kokeilla!

_DSC9695

    1. Valitse puhdasta ja aitoa ravintoa. Kasvikset, vihannekset, juurekset, marjat, hedelmät, pähkinät, liha, kala, kananmuna, kana, kalkkuna, kookosöljy, oliiviöljy. Hyvälaatuinen suola. Näillä pääsee jo erittäin pitkälle!

_DSC9687

Lupaan, että jos toteutat nuo kolme kohtaa omassa ruokavaliossasi, niin tulet voimaan paremmin! Se näkyy tietenkin myös ulospäin.

<3

Eevsku

ps. Tehtailen parhaillaan pientä e-kirjaa ravinnosta, jossa annan muutaman lempireseptini sähköpostilistalleni mukaan tulijoille. Pääset mukaan oikeasta yläreunasta!

kuvat: Mikko Rasila

4 kommenttia

  1. Terppa Eve!
    Aina välillä löydän itseni harhailemasta sun blogista ja Facesta nään päivityksiä!
    On kiva nähdä miten oon menny eteenpäin ja kehittynyt, ollu vaikeampia kohtia ja sitten niitä jokapäiväisiä ilonaiheita ja oot pysyny niin positiivisena, ihan kuin oppaanakin!

    Jatka samaan malliin ja kiitos kaikista vinkeistä harjoitteluun ja ruokavalioon!

    Nimim. Maahanmuuttaja Australiasta yrittää sopeutua Suomeen 🙂

    1. Voi ihana Virpi! Kiitos kun tulit kommentoimaan <3

      Tsemppiä Suomeen paluuseen ja ehkä törmätään jossain! Mä lupaan pysyä positiivisena aina 🙂

  2. Käytätkö ollenkaan alkoholia? Pidätkö jatkuvasti saman ruokavalion vai onko sulla esim yksi päivä viikossa ns. cheat meal day, eli saa syödä myös vähän ohi ruokavalion?

    1. Alkoholia en juurikaan käytä. En pidä sen mausta enkä koe tarvitsevani sitä mihinkään. Joskus hyvää viiniä voin ottaa, mutta harvemmin siihenkään on tarvetta 🙂

      En pidä mitään ”cheat meal” päiviä, vaan syön välillä jotain ruokavaliosta poikkeavaa, jos on sellainen tilaisuus. Esimerkiksi jos käyn ystävien kanssa ulkona syömässä. Välillä tulee herkuteltua, mutta sekin on vähentynyt aika paljon! Arkipäivät menee hyvin samalla kaavalla, viikonloppuisin ehkä vähän tulee poikettua normaalista.

Kommentointi on suljettu.