fbpx

Nyt tämä äänestys alkoi ja olisin erittäin kiitollinen, jos jaksat käydä minua äänestämässä! Olen siis finalistien joukossa molemmissa kategorioissa. Äänestäessä osallistut myös 500e lahjakortin arvontaan kotimaiseen kylpylään. Kannattaa siis jokatapauksessa käydä pistämässä sinne omat yhteystiedot ja osallistua! Ai että jokin kylpyläloma kyllä maistuisi.

 

Kuvan pistin myös Instagramiini, sieltähän minut löytää nimellä @eevsku.
Kuvan pistin myös Instagramiini, sieltähän minut löytää nimellä @eevsku.

Viestintätoimisto Akvarmariini palkitsee siis yhteistyössä Kauneus ja Terveys lehden kanssa ensimmäistä kertaa vuoden inspiroivimmat treeni- ja hyvinvointiblogit. Voittaja julkistetaan I Love Me -messuilla 18.10, jonne itsekin aion tulla paikan päälle!

Äänestyksen voit avata omalle sivulleen tästä.

Molemmissa kategorioissa finaaliin pääseminen on minulle upea asia. Aloitin bloggaamaan vuonna 2010 ollessani aktiviteettioppaana Kanarian saarilla. Sen jälkeen päätin lähteä kilpailemaan fitneksessä ja blogissa oli kiva jakaa fiiliksiä valmistautumisen ajalta. Muutuin tuolloin hyvin paljon, sillä aloitin samaan aikaan opinnot liikunnanohjaaja (AMK) Vierumäellä ja halusin tietää kaiken mahdollisen hyvinvoinnista, ravinnosta, urheilusta ja suoristuskyvystä. Niitä haluan toki edelleenkin, mutta tässä kolmen vuoden aikana on oppinut paljon myös ottamaan asioita iisimmin ja suurimmat hurahtamiset ovat mahdollisesti takanapäin.

Rakastan katsoa vanhoja kuvia, joten tekin saatte nyt osanne mun fiilistelyistä. Näitä katsellessa ei voi muuta sanoa, kuin että huh mitkä kolme vuotta onkaan takana! Paljon myös kuvia, joita en ole aiemmin julkaissut. Olkaa hyvät.

Blogin alkuaikoja. Olin juuri käynyt sopimassa ensimmäisen yhteistyöni Helsingissä (CocoVi) ja samalla olin hurjan inspiroitunut kaikesta terveyteen liittyvästä. Mukaan lähti mm. muoviton juomapullo ja Kaisa Jaakkolan kirja.
Blogin alkuaikoja. Olin juuri käynyt sopimassa ensimmäisen yhteistyöni Helsingissä (CocoVi) ja samalla olin hurjan inspiroitunut kaikesta terveyteen liittyvästä. Mukaan lähti mm. muoviton juomapullo ja Kaisa Jaakkolan kirja.

Varsinaisen bloggaamisen aloitin siis kolme vuotta sitten. Näiden kolmen vuoden aikana minusta tuli fitneksen Suomen mestari (IFBB), olen kilpaillut fitneksessä kansainvälisissä kilpailuissa (nuorten MM ja yleinen EM) ja kilpailemisen ohella olen opiskellut ja työskennellyt liikunta-alalla. Syksystä 2011 lähtien olen kasvanut kilpaurheilijaksi ja samalla halunnut toteuttaa muitakin unelmiani, kuten vaikka tätä bloggaamista. Sama tarina kuin varmasti jokaisella aloittavalla bloggarilla – aluksi kirjoitin tekstejä luultavasti pitkälti vain itselleni, kunnes pikkuhiljaa uskalsin alkaa jakamaan tekstejäni Facebookin kautta ja ihmiset alkoivat löytää blogini. Sain paljon kannustavaa palautetta ympäriltäni ja minusta on ollut ihanaa jakaa omia fiiliksiäni ja oppimiani asioita matkan varrelta.

kuva 5
Koulua ja koulukavereita. Vierumäeltä tarttui mukaan koulutuksen ja kokemusten lisäksi elämäni tärkeimpiä ihmisiä.
kuva 4 (2)
Valmistautumista ekoihin kisoihin – se kaikkein uhotuin treeni, eli jalkatreeni. Musta se oli kaikkein parasta! Tällä hetkellä mun jalkatreeneihin ei enää kuulu kuntosalilaitteita, mutta muuten monipuolisesti jalkoja treenataan kyllä koko ajan. Kyykyt, maastavedot, juoksu, hypyt, loikat..
kuva 3 (1)
Kehitystä ensimmäisen kisadietin aikana kesällä 2012. Näitä kuvia en olekaan ennen missään julkaissut!
kuva 2 (2)
Fiiliksiä ekalta kisavalmistautumiselta. Ensimmäisiä kuvauksia, urheilijan ruokaa ja taas kuva jota en ole ennen julkaissut! Tuo oli jo aika lähellä kisoja – alkoi likka olemaan aika tyhjä.
kuva 1 (4)
Nuorten MM- kisafiilistelyä joulukuussa 2012. Nämä kaikki kuvat ovatkin ennen lavalle menoa, sen jälkeen taisi olla tippa linssissä muusta kuin ilosta. Mutta en mä siitä lannistunut!

Viimeinen vuosi on ollut blogini hiljaisinta aikaa aloituksen jälkeen. Siihen on monta eri syytä, ja nyt olen vihdoin pääsemässä bloggailuun takaisin mukaan. Menetin varmasti paljon lukijoita, mutta toisaalta on ollut ihanaa huomata, että monet jotka ovat seuranneet minua alusta asti, ovat edelleen mukana! Syyt blogin hiljenemiseen olivat pitkälti siinä, että kaipasin muutosta. Ensin keväällä 2013 kaipasin muutosta ihmissuhteisiin,kotikaupunkiin ja yleisesti elämäntilanteeseeni, myöhemmin muutosten tuulet tulivat myös urheiluun ja siihen mitä itse haluan tuoda esille. Mitä haluan edustaa ja mistä kirjoittaa. Tuon myllerryksen joukkoon ei mahtunut blogikirjoittelu, sillä se ei nyt ole ensimmäisenä mielessä, kun oikeasti on kyse oman elämän tärkeistä muutoksista ja tapahtumista.

kuva 2 (4)
Kevät 2013 – uudessa valmennuksessa kohti fitneksen EM karsintoja ja EM kilpailuja.
kuva 3 (3)
Karsintavoitto napsahti ja paikka EM -kisaan. Tein koko kevään tuon voiton eteen niin paljon duunia, että se tuntui aivan uskomattoman hyvältä.
kuva 4 (3)
EM kisat 2013. Finaalipaikka jäi 1 pisteen päähän, ja kyllä harmitti. Mutta niin mahtava reissu Espanjassa ja upeita muistoja, ettei kyllä enää harmita!
kuva 5 (1)
Viime kesän kisavalmisteluja syksylle 2013. Tuolloin alkoi nuo elämän muutokset vaikuttamaan urheiluun, ja syksyn kisat eivät olleet paras suoritukseni. Vaikka ei ne nyt huonosti menneetkään!
SM 2013.
SM 2013. Äitille puhelua hieman pettyneenä 2.sijaan.

Haluan jakaa elämääni sekä urheilijan, että urheiluvalmentajan näkökulmasta. Tällä hetkellä haluan ensisijaisesti olla huippu-urheilija ja mennä siinä niin pitkälle kuin vain rahkeet riittävät. Tietotaitoa alkaa olemaan paljon ja haluan edelleenkin oppia lisää. Ravinnosta voisin puhua tuntikausia ja kertoa kaikkea oppimaani, ehkäpä saan nyt syksyllä aikaiseksi kattavia tekstejäkin teille aiheesta. Tietysti samoin treenin suhteen. Läpi on käyty niin taitolajien treenaus, kuin kehonmuokkaus, sekä näiden yhdistelmä. Ja tällä hetkellä crossfit, jossa yhdistyy vielä eniten erilaisia treenimuotoja, kuin mitä olen koskaan tehnyt. Pitää olla valmis kaikkeen, ja sitä tulen olemaan. En usko saavuttaneeni vielä lähellekään sitä kaikkea potentiaalia ja suorituskykyä mitä minusta on mahdollista kaivaa esiin, joten uskon löytäväni itsestäni vielä hurjan paljon uusia puolia urheilijana.

Tämän kaiken kokemuksen hyödynnän tietenkin myös valmentajana, sekä kouluttajana. Tällä hetkellä teen Helsingissä ohjauksia jonkin verran, ja lisäksi koulutan, sekä pidän workshopeja. Fyysisesti valmentamista teen rajatusti, sillä haluan pyrkiä suuntaamaan suurimman energiani ja palautumisen kehittymiseeni urheilijana. Kaikkea ei voi saada yhtäaikaa, ja tällä hetkellä prioriteettini ensimmäisenä löytyy urheilu. Töitä teen sen verran, että saan laskuni maksettua. Toki nautin kyllä työstäni, mutta uskon nauttivani siitä vielä enemmän urheilu-urani jälkeen, kun pystyn keskittämään siihen ajatukseni ja energiani vielä enemmän. Nyt minulle optimaalisinta on muutamat ohjaukset, hieman koulutuksia ja lisäksi haluaisin ehtiä enemmän bloggaamaan. Tässä syksyllä on tulossa myös yksi erittäin mielenkiintoinen projekti, jota olin itsekin pohtinut jo pidempään. Nyt siihen tarjottiin mahdollisuus hienon tiimin kanssa, ja uskon että tästä tulee mahtava juttu! Näistäkin ilmoittelen ensimmäisenä uutiskirjeeni tilaajille, joten kannattaa jo nyt liittyä mukaan sivuni oikeasta laidasta.

Tässä porukassa voi syntyä vain hyviä juttuja!
Tässä porukassa voi syntyä vain hyviä juttuja!

Entäs opiskeluni? Monet ovat kysyneet opintojeni laitaa, ja no – ne ovat nyt olleet syystäkin tauolla. Tai ei nyt varsinaisesti tauolla, mutta en vain ole ehtinyt tehdä niiden eteen hirveästi. Minulla on vielä muutama tentti ja opinnäytetyö tekemättä, lisäksi haluaisin sisällyttää vielä vaihdon mukaan. Vaikka olenkin oppinut todella paljon yrittäjänä ja tämän vuoden töitä tehdessä, tuntuu nyt siltä, että helpompaa olisi taas hetkeksi palata urheilu + opinnot -comboon. Tosin opiskelijana on usein tuo talous puoli haasteellinen, joten täytyy nyt vielä pohdiskella tässä kuvioita kuntoon. Minusta pitäisi nyt vuoden sisään valmistua liikunnanohjaaja AMK erikoistumisena urheiluvalmennus.

Tänään minulla on ollut aikaa miettiä ja pohtia. Luultavasti vielä huominenkin. Olen nimittäin flunssassa! Olin jo taas kerran vannonut että minähän en tule enää kipeäksi, mutta toisin kävi. Ei tämä varmaankaan onneksi kauaa kestä, mutta sen verran heikko olo on ollut tänään että en ole muuta kuin levännyt ja nukkunut. Nyt iltaa kohti hieman olen piristynyt, koko päivä on muuten mennyt aivan koomassa. Ja tiedän kyllä tasan tarkkaan mistä tämä vastustuskyvyn heikkeneminen johtuu, joten sen puoleen ei tarvitse arpoa. Liikaa stressiä töistä yhdistettynä kovaan treeniin. Muttakun en suostu jättämään niistä treeneistä. Siksi olenkin nyt miettinyt töitäni paljon ja tähän on keksittävä jokin fiksu ratkaisu. En suostu enää stressaamaan niistä, liika stressi on kaiken pahan alku.

Vuoden alusta aloitin vielä valmistautumisen fitnesskilpailuihin, mutta se jäi kesken juurikin näiden muutostuulien ja liian suuren työstressin vuoksi.
Vuoden alusta aloitin vielä valmistautumisen fitnesskilpailuihin, mutta se jäi kesken juurikin näiden muutostuulien ja liian suuren työstressin vuoksi.

Voisin myös pian kertoa teille omia keinojani nujertaa flunssa nopeasti, flunssaa kun tuntuu nyt olevan paljon liikkeellä. Saa myös heitellä omia vinkkejä kehiin! Nyt ainakin olen koittanut levätä paljon,sillä sen puutos tämän taudin syntyynkin on varmasti syynä. Nukkunut olen kyllä hyvin (kiitos ihanan Tempur sänkyni), mutta muu palautuminen on ollut liian vähäistä.

Syksyn teemat ovatkin siis stressi pois ja palautuminen kuntoon! Näin saan parhaan vasteen isolle treenimäärälle ja tuleville tavoitteilleni crossfitin parissa. Tänä syksynä minusta rakennetaan crossfit -urheilijan alku! Katsotaan sitten ensi kevään kilpailuissa mihin se riittää. Tavoitteet ja motivaatio ovat ainakin taivaissa!

Crossfittiä. Uusia tavoitteita, unelmia ja ihmisiä. Tästä mä tykkään!
Crossfittiä. Uusia tavoitteita, unelmia ja ihmisiä. Tästä mä tykkään!

Ps. Blogi löytyy taas myös Bloglovinista!

Seuraa blogiani Bloglovinin avulla

Total
78
Shares

1 kommentti

  1. Mahtava positiivinen fiilis jäi tästä postauksesta 🙂 Ja kivat kuvakollaasit olit koonnut. Itseäkin kiinnostaa aiheena tuo stressi ja sen ehkäisy/hoitaminen esim. miten tietyt ravintolisät kuten magnesium tai B-vitamiinit voivat auttaa. Jään innolla odottamaan uusia tekstejä. Pikaista parantumista!

Kommentointi on suljettu.