fbpx

Liikunta-ala on kasvanut hurjasti viime vuosina ja liikunta-alan ammattilaisten kirjo on hyvin laaja. Minusta se on vain positiivista, että ollaan niin kiinnostuneita liikunnasta ja hyvinvoinnista. Tulee sekä uusia valmentajia / ohjaajia, että tietenkin palvelusta kiinnostuneita asiakkaita. Ihmiset ovat ymmärtäneet liikunnan ja ravinnon merkityksen paremmin ja sen, että näihin huomiota kiinnittämällä on mahdollisuus olla tehokkaampi ja energisempi työelämässä, sekä tietenkin muillakin elämän osa-alueilla.

Valmentajia, guruja ja ohjaajia on tosiaan laidasta laitaan, mutta jokaiselle löytyy varmasti sopiva, kun hieman jaksaa selvittää ja etsiä. Mitkään koulutukset, tittelit tai meriitit eivät kerro kaikkea, mutta toki on suotavaa, että jonkin verran alaa on opiskeltu ja ainakin perustietämys on kunnossa. Itse kunnioitan kyllä opintoja ja ainakin sitä, että ihminen on valmis kouluttamaan itseään ja oppimaan koko ajan uutta. Oli se sitten jokin koulutus, kurssi tai vaikka itseopiskelua. Arvostan myös kokemusta ja sillä onkin yleensä erittäin suuri merkitys. Urheilutausta tai yleensäkin pitkä historia urheilun / ravitsemuksen / valmennuksen parissa on plussaa ja monipuolinen kokemus hyödyttää aina.

Perjantaina olin käymässä Lahdessa, kun osa meidän luokkalaisista on nyt valmiita Liikunnanohjaajia (AMK). Korkeakoulu -tason tutkinto on hyvä asia, mutta enemmän merkitsee persoona ja se, kuinka paljon on valmis laittamaan itseään peliin. Näitä tyyppejä voisin suositella, Vierumäkijengi rocks!
Perjantaina olin käymässä Lahdessa, kun osa meidän luokkalaisista on nyt valmiita Liikunnanohjaajia (AMK). Korkeakoulu -tason tutkinto on hyvä asia, mutta enemmän merkitsee persoona ja se, kuinka paljon on valmis laittamaan itseään peliin. Näitä tyyppejä voisin suositella, Vierumäkijengi rocks!

Melkein tärkein asia on kuitenkin se hyvä meininki ja fiilis. Oikeanlaiset ja samanhenkiset ihmiset yhdessä. Intohimo ja palo siihen tekemiseen. Näistä asioista voi syntyä vain hyviä juttuja! Olen saanut itse tehdä töitä liikunta-alalla nuoresta iästä huolimatta jo ainakin 10 vuoden ajan ja tutustunut aivan mahtaviin ihmisiin. Olen myös huomannut, että yhteistyön tekeminen ja toisten auttaminen on vain eduksi, sillä meille kaikille varmasti riittää töitä, kun uskomme omaan tekemiseen! Oikeat kontaktit ja suosittelu ovat myös avainsanoja.

Koska moni kysyy mitä töitä itse nyt teen, niin tällä hetkellä teen toiminimellä töitä useassa eri paikassa, mutta pääasiassa olen ollut valmentajana Helsingissä Helsinki Core Trainersillä & ohjannut muutamalle yritykselle tunteja. Lähinnä toiminnallista treeniä, välillä kuntosaliohjauksia ja lisäksi kehonhuoltoa sekä akrobatiaopetusta. Kouluttajana olen toiminut nyt vuoden ajan Spartan Gearilla, pääasiassa Bodyweight training -koulutuksessa, mutta myös Kettlebell (kahvakuula) -koulutuksessa. Corella on muuten vielä pari päivää auki haku 10-campiin, joka alkaa tammikuussa. Itse tulen vetämään muutaman tunnin 10 campin aikana. Hakuohjeet 10 -campiin löydät täältä. Rohkeasti vain hakemuksia vetämään!

Takki Adidas Originals
Takki Adidas Originals

Sain myös blogivieraaksi ihanat Liftedin pojat, joilla on mielestäni loistava meininki ja näillä kundeilla on juurikin halua koko ajan oppia lisää ja olla parempia valmentajia! Hekin olivat joulumielellä, sillä pienen esittelyn lopussa löydät kilpailun ja voit voittaa paikan heidän ensi vuoden verkkovalmennukseen! Kannattaa ehdottomasti tsekata mistä on kyse.

kuva Lifted
kuva Lifted

Lifted tarjoaa innostavia valmennuksia yksilöille ja yrityksille sekä jakaa käytännönläheistä ja helposti omaksuttavaa tietoa, jolla voit parantaa elämänlaatuasi ja nostaa suorituskykyäsi. Uskomme kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Ravinto, liikkuminen, lepo, ajattelu ja stressinhallinta ovat tärkeitä osa-alueita, joiden tulee kaikkien olla tasapainossa. Me valmennamme asiakkaitamme saavuttamaan tavoitteensa kaikilla näillä osa-alueilla.

Energiat kattoon, kroppa kuntoon! On viisi viikkoa kestävä tehokkaisiin tapamuutoksiin pohjautuva käytännönläheinen verkkovalmennus, jonka avulla saavutat pysyviä tuloksia! Valmennuksesta saat kipinän hyvinvointiin – pystyt tekemään positiivisia muutoksia ruokavaliossasi, säilyttämään motivaation liikkumiseen ja hallitsemaan stressitasojasi tehokkaasti.

Valmennuksessamme saat päivittäin käytännönläheistä tietoa  liittyen ravintoon, liikkumiseen sekä stressinhallintaan. Valmennus sisältää myös inspiroivia kehonpainotreenivideoita, joiden avulla treenaat tehokkaasti paikasta riippumatta. Valmennus alkaa 26.01.

-Jukka

Onko sinulla uuden vuoden lupauksena alkaa treenaamaan tai kiinnittää huomiota ruokavalioon tai yleisesti elämänhallintaan? Jos on niin mitä aiot asialle tehdä? Vastaa 24.12 mennessä kommenttiboksiin ja olet mukana kilpailussa, jossa voit voittaa Lifted verkkovalmennuksen. Tässä myös vielä hyvä joululahjaidea ystävälle tai vaikkapa vanhemmille!

Kiitos Lifted ja ihanaa sunnuntaita kaikille! Enää kolme yötä jouluun on <3 Ja kaks mun synttäreihin.

Aamulla satoi lunta ja päivän sain viettää rakkaiden ystävien kanssa. #love
Aamulla satoi lunta ja päivän sain viettää rakkaiden ystävien kanssa. #love

<3

Eevsku

Total
11
Shares

24 kommenttia

  1. Näin äitinä sitä kyllä miettii että mitä lapsilleen haluaa tarjota ruuaksi ja yleisestikkin ruokatottumukset ja muut elämäntavat ovat esimerkkinä, eli haluaisi että lapset saisivat hyvän mallin kun oman alkavat elää itsenäistä elämää. Säännölliset ruokajat on ja pyritään, että kaikki syödään yhtäaikaa yhdessä. Kotiruokaahan meillä tehdään, ja salaatteja koitan myös tehdä usein, vaikkakin haluaisin sitä joka aterialle. Eineksitä en oikein välitä. Kotimaista ja luomua suositaan.
    Haluaisin itselle hyvän saliohjelman. Olen hoikka, eli painoa en halua pudottaa, vaan haluaisin vähän lihasta käsiin, kiinteyttää vatsaa, reisiä ja takamusta. Juokseminen kiinnostaa myös ja rentouttajana joogakin kiinnostaa, siinä olisi hyvä päästää lapsiarjen hermohöyryt ulos. Nyt on kuntoilussa ollut taukoa, mutta aion aloittaa joulun jälkeen uudestaan.

  2. Joo, täällä on tavoitteena uuden vuoden kunniaksi alkaa vähän taas kiinnittämäään ruokavalioon huomiota. Treenailuun kaipaisin vähän motivaatiota, kun nyt on jotenkin ihan motivaatio lopahtanut. Tulokset junnaa paikoillaan ja se on vienyt motivaation täysin. Kaipaan luultavasti uudenlaista treeniä, nimittäin nykyinen treeni alkaa kyllästyttämään kun sitä on vedetty samantyylisenä jo hyvin kauan. Tää olis kyllä mahtava motivaatiopiikki! 🙂

  3. Täytän ensi vuonna 25 vuotta, toukokuussa. Tavoitteenani on siihen mennessä olla sellaisessa kunnossa, että voin tyytyväisenä katsoa itseäni peilistä, sekä fyysisesti että henkisesti. Olen koko elämäni ollut liikunnallinen ja olen edelleen. Viime vuosina kiireinen arki (opiskelu, työt ja harrastukset) on ajanut minut laiskuuksissani syömään paljon epäterveellisemmin kuin ennen. Paastoiluja, valmisruokia, herkkuja.. Seassa kuitenkin myös pitkiä jaksoja perus kotiruoan syömistä. Ravinnolla on kuitenkin todella suuri merkitys, sillä liikkunut olen koko ajan säännöllisesti. Painoa on tullut noin 10 kiloa lisää muutamassa vuodessa, mutta normaalipainoinen olen edelleen. Vaikka minun on ihan hyvä olla näin, niin silti tiedän, että olisin tyytyväisempi, kun lisäkilot olisi karistettu ja samalla viikoittainen roskaruoan syöminen saataisiin kuriin.
    Tiedän, että pystyn muutokseen itsekin, mutta toki nettivalmennus olisi loistava tuki tässä tavoitteessa! 🙂

  4. Joo vuoden alussa ois tarkotus alottaa 8 kk ohjelma maratonille. Tällä hetkellä elämäntavat ei oo ne terveellisimmät vaikka paljon liikunki. Ruokavalio ja lepo on sellasia, missä tarvisin apua ja tietoa paljonki.
    Saa nähä miten käy tuon ohjelman kanssa ku penikat on vaivannu nytte 1,5 v. Nyt muutaman kuukauden tauko juoksusta takana, pari viikkoa sitte kävin juoksulenkillä ja heti ne on kipeät. Olen käynyt hierojalla, fysioterapeutilla, ortopedilla x 2, akupunktiossa, vyöhyketerapiassa… Eikä mikään auta. Juoksu on mun intohimo ja sellanen laji jossa saan itestäni kaiken irti.
    Onneksi tuo ohjelma on sellainen, jossa ei ihan hirveesti juosta joka viikko vaan voi esim. Pyöräillä ja crossailla kevyen juoksun sijaan. 🙂
    Olen lähössä keväällä ekalle ulkomaanmatkalleni ja haluaisin olla sillon kunnossa. 😉 vatsapalikoita siis aletaan kaivamaan esiin!!!

  5. Ruoka- ja treenipuoli on sinänsä kunnossa, mutta ensi vuonna aion panostaa peruspunttitreenin sijasta toiminnalliseen treeniin. Haluan kehittää kehonhallintaa ja oppia kunnolla akrobaattisia taitoja, joten siihen tämä olisi mahtava juttu! Ja koskaan ei voi olla liikaa tietoa ruokavalioista 🙂

  6. Ryhtiliike on tarpeen aloittaa ensivuoden puolella.
    Ruokailutottumusten muuttaminen ja liikunnan säännöllistäminen ovat tarpeen, jotenkin on mopo karannut käsistä.
    Joko on kaivettava se selkäranka jostain esiin tai voitettava tämä avuksi.

  7. Aijon vähentää herkuttelua ja suunnitella paremmin ajankäyttöäni 🙂

  8. Liftedin jäbillä on musta todella aidon positiivinen energia päällä, ja niin motivoivan olosta porukkaa! Vaikuttaa että vankka liikunnallinen kokemus antaa hyvän perustan tolle työlle, ja että musta on kiva kun pojat kattoo ihmistä kokonaisuutena huomioiden siis miuutakin kuin vain liikunnan ja ravinnon. Uno ja mielenrauha on myös tosi tärkeät alueet. Ehdottomasti messissä!

  9. sanoo:

    Mun ens vuoden tavoitteet hyvinvointiin on treenauksen jatkaminen, mutta monipuolistaminen ja entistäkin parempi huomio optimaaliseen ravintoon ja riittävään uneen. 🙂

  10. Ensi vuoden tavoitteena on löytää itselle parhaiten sopiva tapa löytää tasapaino urheiluun ja ravintoon. Olen nyt noudattanut noin 3 kuukautta kiinteytymiseen tarkoitettua ruokavaliota, ja olisi tarkoitus turvallisesti ja terveellisesti siirtyä normaalimpaan syömiseen ilman vakaa! Treeneissä tärkeää olisi sopivan treeni-lepo-rytmin löytäminen.

  11. Aion vihdoin laittaa ruokavalioni kuntoon. Haluan eroon välipalamaisesta syömisestä ja jatkuvasta napostelusta. Sen sijaan aion opetella syömään oikeaa ruokaa säännöllisin väliajoin. Syksyn aikana herkuttelukin on meinannut vähän lähteä käsistä ja vuoden alusta herkkupäivä on kerran viikossa ja silloinkin herkutellaan kerran eikä koko päivää ja herkkuja syödään vain jos oikeasti tekee mieli. Pyrin myös pääsemään eroon valkoisesta sokerista ja panostaa terveellisempiin herkkuihin, sillä rakastan raakasuklaata ja -leivonnaisia! Tavoitteenani on löytää itselleni sopiva ja tasapainoinen pysyvä ruokavalio, josta ei ole paluuta napostelutyyliin. 🙂

  12. Aion panostaa crossfit-treeneihin jotka ovat mielestäni niin monipuolisia että treenirintamalle en kaipaa muutosta hetkeen. Sen mitä olen seurannut liftedin jamppojen meininkiä niin erittäin tervetulleita ovat toki kehonpaino harjoitukset sillä niitä voi tehdä reissussakin! Ravintoon tulisi vielä tiedä jonkin verran fiksailuja, johon palkinto olisi oiva apua! Etenkin äitinä haluan tarjota lapselle myös terveellistä ruokaa ja sellaista, mikä tukee kasvua:)

  13. Aivan mahtava kilpailu! Liikunnanilo ja ruokavalion siistiminen on kunnossa, mutta nälkä kasvaa syödessä ja haluan aina oppia enemmän! Olisi tosi mielenkiintosta ja toi stressinhallinta varsinkin kiehtoo 🙂 motivaation ylläpitämiseks olis huippu ja liikunta-alalle tähtäävänä olis varmana paljon apua (:

  14. Mun tavoitteena on löytää tasapaino treenin, syömisen ja levon välillä ja irrottautua huonosta kierteestä. Lisää pitäisi saada rasvaa kroppaan tai ainakin kiinnittää huomiota ruokavalioon ja lisätä niitä sinne hormonitoiminnan palauttamiseksi normaaliksi. Eli periaatteessa pitäis vähän vähentää tätä ”terveellisyyttä” ettei liika terveellisyys mene sitten taas epäterveellisyyksiin!

  15. Itselläni on asiat melko balanssissa muihin läheisiin verrattuna. Äitini tai isäni ansaitsisi tuon lahjan puolestani, sillä he tekevät paljon töitä meidän hyvinvointimme eteen, mutta itse pelkään ettei heidän omansa ole riittävän hyvä! Ruokavalion suhteen monella on opittavaa ja valmennus olisi erinomainen sillä minua ei oikein kuunnella, sanotaan vaan terveyshömpöttäjäksi! Olisi hyvä siis että jokin ammattilaisempi takoisi päähän tosiseikat! 😉 Myöskin hikiliikuntaa he eivät ole harrastaneet aikoihin.. :/

  16. Tavoitteena ensi vuodelle on monipuolisesti tasapainoisen harjoittelurytmin löytäminen; sekä kroppaa kuntoon kesää ajatellen, maratonin juoksu elokuussa mielessäpitäen että stressinhallinan keinona monien muutoksien keskellä. Eli löytää sopiva tasapaino työn, liikunnan, ravinnon ja levon välille 🙂

  17. Moikka! Minulla on halu alkaa välittämään itsestäni enemmän. Aion toteuttaa sen lisäämällä liikuntaa, aluksi aion treenailla kehonpainoa apuna käyttäen ja kotona löytyviä välineitä hyödyntäen ja myöhemmin ehkä alan käymään myös kuntosalilla, mutta siihen haluaisin personaltrainerin tueksi. Olen jo aloittanut syömään säännöllisemmin ja enemmän, suht terveellisesti ja monipuolisesti jo syönkin ja olen kiinnostunut ravitsemus asioista ja siihen liittyvistä hyödyistä. Aion panostaa myös unenlaatuun, vähentämällä puhelimen ja television tuijottelua iltaisin, ja rauhottumalla jo hyvissä ajoin ennen nukkumaan käyntiä, myös viikonloppuiset rilluttelut saa jäädä vähemmälle. 🙂

  18. Tavoitteeni on jatkaa terveellisen ruokavalion noudattamista ja treenausta. Aion siis pitää kiinni rakentamistani hyvistä tavoista ja uudesta elämäntyylistä myös ensi vuonna. Haluan kuitenkin monipuolistaa treeniä tehostaen sitä ja aion ottaa sen tavoitteekseni. Mielestäni aina löytyy jotakin parannettavaa treeissä ja myös ruoassa. Aion myös kiinnittää huomiota ruoan laatuun ja ostaa enemmän tuotteita, joihin ei ole käytetty lisä-aineita. 🙂 Uni on kans sellanen juttu mihin miun on kiinnitettävä huomiota, koska se on jäänyt tässä syksyn aikana aivan liian vähälle. Jospa uudenvuoden lupauksena rupeaisin varmaan unelle enemmän aikaa. 🙂

  19. Tavoitteena olisi mahdollisesti jo ensi viikolla ottaa varaslähtö ja kiinnittää enemmän huomiota omaan kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Opiskelijana säännöllisen ruokarytmin löytäminen olisi jälleen tärkeää sekä huomion kiinnittäminen riittäviin yöuniin. Kun päivisin istuu paljon pitäisi myös liikkua tarpeeksi. Lenkkikärpänen on onneksi jo puraissut, mutta lenkeille olisi hyvä myös keksiä jotain vastapainoa erilaisilla lihaskuntotreeneillä. Lisäksi olo on kuin näkkileivällä, joten yhtenä prioriteettinä on myös venyttelyn lisääminen, vaikka se ei olekaan se ”lempijuttu”. Jostain on kuitenkin aina aloitettava 🙂

  20. Elämä ruokien ja liikkumisten suhteen on minulla sen verran balanssissa kuin voi tällaisessa tilanteessa olla (haastava pikkulapsiarki, huonot yöunet ja tiukka imetysdieetti), mutta jollekulle ihanalle läheiselle antaisin tämän arvontapalkinnon 🙂

  21. Tavoitteena ens vuonna on aktiivisempi arki. Treenaamaankin ois tarkotus päästä enemmän 🙂

  22. Tarkoituksena on elvyttää juoksukunto ja juosta keväällä elämäni kolmas puolimaraon puolentoista vuoden tauon jälkeen. Ensi vuonna treeninu keskittyy muuten parantamaan kuntoani naisten vapaaehtoista asepalvelusta varten, joka odottaa 2016. Tarkoitus on myös kehittää liikkuvuutta edelleen, tänä vuonna onnistuin siinä jo aika hyvin!

  23. Lupauksena on taas tutusti kiinnittää enemmän omaan hyvonvointiin huomiota syömällä terveellisemmin ja liikkumalla enemmän. Tuntuu vain, että käytännön toteutus jää liian usein puolitiehen.. Tänä vuonna olen tosin tsempannut normaalia enemmän ja hankin vihdoin salihäsenyyden, joten liikuntaa tulee varmaan harrastettua enemmän ja sitä kautta pidettyä enemmän huolta omasta hyvinvoinnista 🙂

  24. Lupauksena on kiinnittä enemmän omaan hyvinvointiin huomiota syömällä terveellisemmin ja liikkumalla enemmän. Tuntuu vain, että käytännön toteutus jää liian usein puolitiehen.. Tänä vuonna olen tosin tsempannut normaalia enemmän ja hankin vihdoin salihäsenyyden, joten liikuntaa tulee varmaan harrastettua enemmän ja sitä kautta pidettyä enemmän huolta omasta hyvinvoinnista 🙂
    Rauhallista joulua!
    Emilia

Kommentointi on suljettu.