fbpx

Sain laajan kommentin postaukseen, jossa ilmoitin kilpailevani taas tänä vuonna fitneksen parissa. Niin laajan, että päätin tehdä tästä kokonaisen postauksen! Kiitos Juholle kommentista.

Kuva Mikko Rasila, vaatteet Adidas
Kuva Mikko Rasila, vaatteet Adidas
  • Vaihdoit keväällä(?) crossfittiin, joka kuitenkin on suorituslaji, ja nyt takaisin fitnekseen, jossa etenkin fysiikkatreeni ei ole suoritusta vaan enemmän lihaksen työstämistä. Luonnistuuko tämä helposti? Teitkö ollenkaan kehonrakennustreeniä sitten viime kevään kisapreppisi? En tehnyt lainkaan kehonrakennustreeniä viime vuonna toukokuu-syyskuu. Uusi valmentajani Ari Uusitalo oli aluksi huolissaan, että onko fysiikkani muokkautunut liikaa crossfit -tyyliseksi, eli paksut epäkkäät ja leveä keskivartalo (johtuu siitä, että crossfitissä tarvitaan erittäin vahvat keskivartalon lihakset). Onneksi tilanne ei kuitenkaan ollut ehtinyt mennä liian pahaksi ja ollaan jo nyt muutamassa kuukaudessa saatu tehtyä muutoksia taas oikeaan suuntaan.
  • Sanot ettei crossfit jää kokonaan, joten aiotko saada sovitettua niitäkin treenejä ohjelmaan? Kun fitneksessä tulee muutenkin paljon treeniä verrattuna muihin fysiikkalajeihin… Crossfit -treeni on erittäin laaja käsite, ja periaatteessa voisin sanoa tehneeni jo aiemmin crossfittiä valmistautuessani fitness -kisoihin. Vapaaohjelmaa treenatessa teen räjähtävyys-, nopeus-, liikkuvuus-, nopeus- ja taitoharjoitteita, joita kaikkia tulee myös crossfitissä. Tykkään paljon crossfitin ympärillä olevasta yhteisöstä ja sain crossfit -salilta paljon ystäviä. Voin siis aivan hyvin toteuttaa vapaaohjelmaani kuuluvia oheistreenejä crossfitin parissa, mutta olen valmentajalle luvannut jättää kaikki painonnostot yms raskaat liikkeet pois ohjelmistosta. Keskityn treeneihin, joista on hyötyä minulle fitneksen vapaaohjelmassa.
  • Mitä meinaat kehittää a)fysiikassasi b)vapaa-ohjelmassasi tulevia kisoja varten? A) Fysiikassa keskityn saamaan pyöreyttä olkapäihin, tiukkuutta takaosastolle (takareisi & pakara) ja keskivartaloa kapeammaksi. Varsinaista lihasmassaa en enää tarvitse lisää, mutta muokkausta täytyy tehdä paljon. B) Vapaaohjelmaan haluan lisää sulavuutta ja tanssillisuutta. Tiedossa on myös varmasti uusia temppuja ja toivottavasti vaikeampaa akrobatiaa. Myös liikkuvuutta koitan lisätä, jotta liikkeistä saadaan näyttävämpiä.
  • Entä mitä pidät tällä hetkillä vahvuuksinasi? Vahvuuteni fysiikassa on lihasmassa ja lihasten pyöreys. Vapaaohjelmassa esiintyminen ja monipuolisuus.
  • Ootko harkinnu esimerkiksi Arnoldiin osallistumista, vai onko tämmöiset vielä salaisuuksia/mietinnässä? Olen päättänyt kilpailla Arnold Amateur Europessa ja se tulee olemaan kauden ensimmäinen kilpailuni. Osallistun myös SM-kilpailuun ja toivottavasti MM -kilpailuihin. Kaudelle olemme suunnitelleet siis kolmet kilpailut.
Tänä vuonna kisataan.
Tänä vuonna kisataan.

Mahtavaa lauantaita! Oma lauantai menee Turussa Spartan Sport Centerillä, jossa vedämme Antti Nurmen kanssa hyvinvoinnin ja toiminnallisen treenin seminaarin.

<3

Eevsku

Total
24
Shares

2 kommenttia

  1. Kiva lukea näistä jutuista, olen paljon miettinyt tuota crossfitin & fitness-lajien yhteensopimista. Olisiko sun jossain vaiheessa mahdollista kirjoittaa vinkkejä tuohon keskivartalon kaventamiseen? Nimenomaan siis silloin kun kyseessä on enemmänkin ”rakenteellinen” leveys, ei siis pelkkä ylimääräinen rasvakerros. 🙂

Kommentointi on suljettu.