fbpx

*Yhteistyössä Taffer Finland

Tankojen rikkoma iho ja kipu kämmenissä ovat tuttuja juttuja treenaajalle ja tiettyyn pisteeseen saakka se kestää. Joskus kuitenkin tuntuu siltä, että voisi jatkaa treenisarjaa hieman kauemmin, jos vain iho kestäisi enemmän. Itselläni iho kestää aika hyvin, mutta ongelmaa teettää välillä käsivarren lihakset, jotka vetävät jumiin, ennen kuin muu voima loppuisi. Näihin kahteen on toki vaikutusta myös tottumisella ja esimerkiksi puristusvoiman kehittämisellä, mutta välillä treeneissä apu on tervetullutta. Apua voi saada esimerkiksi oikeanlaisista treenivarusteista.

2015-02-25-eve-kasisuojat-lowres-17

Kuntosalitreenieni alkuaikoina käytin treenatessa usein salihanskoja ja perinteisiä vetoremmejä. Hanskoja siihen, että painot pysyisivät otteessa paremmin myös kämmenten hikoillessa ja vetoremmejä esimerkiksi selkätreenissä, jotta käsivarren lihasten sijaan työ tehtäisiin oikeasti selkälihaksilla. Varsinkin ylätaljassa, leuanvedoissa, maastavedossa ja soutuliikkeissä olen saanut merkittävää eroa käyttäessä vetoremmejä. Painotan kuitenkin edelleen myös sitä, että toki on välillä hyvä tehdä toistoja ilman remmejä, jotta myös puristusvoima ja käsivarren lihakset vahvistuisivat.

Pikkuhiljaa salihanskat jäivät, kun en löytänyt ensimmäisten puhki kuluessa vastaavia uusia ja vetoremmit jäivät käyttämättä niiden epäkäytännöllisyyden vuoksi. Niiden sitomiseen treeneissä meni aivan liian paljon aikaa ja lopulta ne jäivät kotiin laatikon pohjalle. Kuitenkin usein varsinkin noita aiemmin mainittuja liikkeitä treenatessani mietin, että remmit olisivat tosiaankin tarpeen raskaita sarjoja tehdessä.

2015-02-25-eve-kasisuojat-lowres-7

Vihdoin reilu kuukausi sitten sain aikaiseksi ottaa vetoremmit uudelleen käyttöön ja heti käsivarsieni lihakset ovat olleet paljon paremmassa kunnossa, kun taas selkälihakset enemmän aktivoituneena. Kun liikkeet menevät heti perille oikealle lihasryhmälle, niin kehityskin on tietysti nopeampaa.

2015-02-25-eve-kasisuojat-lowres-2

Käytössäni on nyt ollut suomalaisen Taffer Finlandin vetoremmit ja krippers -kämmensuojat, jotka olen todennut käytössäni toimiviksi. Vetoremmejä käytän erityisesti tangolla ja taljoissa tehtävien liikkeiden kanssa, kun taas kämmensuojat toimivat hyvin käsipainojen kanssa. Vetoremmit otan käyttöön lämmittelysarjojen jälkeen ja näin saan paremmin pidettyä tuntuman kohdelihaksella ja ei tarvitse keskittyä tangosta kiinni pitämiseen. Näitä olisi hyvä hyödyntää myös esimerkiksi tehtäessä maksimipainoilla (vaikkapa maastavetoa), jolloin puristusvoima ei lopu ennen muun voiman loppumista. Ja mikä parasta, näissä vetoremmeissä ei mene aikaa niiden sitomiseen, vaan remmi vain laitetaan tangon ympärille ja liikettä pääsee suorittamaan nopeasti. Näin myös volyymitreenit, pudotussarjat yms onnistuvat helposti vetoremmien kanssa. Jos taas haluaa kehittää myös puristusvoimaa, mutta silti suojata kämmeniä (sekä varmistaa pitävyys tangosta), kannattaa kokeilla näitä krippers -kämmensuojia.

2015-02-25-eve-kasisuojat-lowres-9

Taffer Finlandin varusteet suunnitellaan ja valmistetaan Suomessa, joka takaa sen että ne ovat laadukkaita ja täyttävät kaikki niille asetetut vaatimukset. Nuoret yrittäjät tafferin takana haluavat panostaa tuotteiden kestävyyteen ja pitkäikäisyyteen ja tuotteet on mietitty nimenomaan avuksi treenaajalle. Tuotteen ostaja tukee samalla myös suomalaista työntekoa. Iso peukku suomalaisuudelle ja laatutuotteelle! Näistä tykkään ja Tafferit kulkevat treeneissäni mukana tästäkin eteenpäin. Jos haluat tietää enemmän tarinasta yrityksen takana niin siitä löytyy juttua heidän yritysblogistaan http://taffer.fi/blogi/.

2015-02-25-eve-kasisuojat-lowres-13

Käy myös osallistumassa @tafferfinland -instagram kuvakilpailuun:

”Ota asennekuva omasta matkastasi kohti vahvempaa huomista! Tägää kuvaan @tafferfinland ja käytä hasthtagia #tafferme ja osallistut kisaan, jossa paras/hauskin/motivoivin kuva voittaa 100€ taffer-tuotepaketin! Kisaan voit osallistua usealla kuvalla ja aikaa kuvan laittamiseen on 23.3.2015 asti.
VINKKI: suomalaisena yrityksenä arvostamme suomalaista asennetta! ;)”

No matter what you are now…

It´s all about being tougher tomorrow.

Taffer Finland

<3

Eevsku

-kuvista kiitos Stella Harasek

Total
18
Shares

3 kommenttia

  1. Moi!
    Soveltuiskohan noi kämmensuojat crossfitiin kippileukoihin ja toes to bareihin? Niissä itsellä aina kädet aukeaa, eikä teippailut auta.

    1. Kipatessa en ole kokeillut, mutta saattaisivat vaikka toimiakin! Jotkuthan käyttävät sellaisia telinevoimistelusta tuttuja ”lämsiä”, mutta itse en ole kokeillut kumpiakaan kippaamisessa. Kerron jos muistan testata lähipäivinä 🙂

Kommentointi on suljettu.