fbpx

eveliinatistelgren_resting

Edelleen se on valitettavasti läsnä. Flunssa nimittäin. Kovaa treenaaminen, tarkasti syöminen ja muutenkin ”kurinalainen” elämäkö vaikeaa? Ei – tämä paikallaan oleminen ja tekemättömyys on.

Reilu viikko sitten se alkoi tuntemuksilla kurkussa ja ne onneksi menivät muutamassa päivässä ohi. Mutta sitten onkin ollut muuten tukossa ja viime sunnuntai meni täysin sängyssä maaten. Charles Poliquin oli Suomessa maanantaina ja tiistaina, ja hyvä ettei itku päässyt sunnuntaina, kun luulin etten pääse odottamaani seminaaria kuuntelemaan. Onneksi pääsin. Puolikuntoisena, mutta niin iloisena siitä että pääsin paikalle.

Keskiviikkona ja eilen torstaina olikin jo aika hyvä olo. Ei nyt mikään teräsnainen vieläkään, mutta kuitenkin niin hyvä että uskalsin mennä eilen Sport -lehden kuvauksiin. Siellä piti vähän leikkiä erilaisia eläimiä ja pomppiakin – ei tainnut kroppa vielä tykätä, sillä tänään aamulla olo oli taas hieman huonompi.

handstand_eveliinatistelgren

Nyt fiilis on pienestä flunssaisuudesta huolimatta hyvä. Aamut ovat olleet flunssaisena kaikkein vaikeimpia, koska illalla olen jo niin toiveikas sen suhteen, että aamulla olisin terve. Olen nyt joutunut pettymään monen monta aamua ja pitäisi vain nyt oikeasti ottaa rauhassa. Kyllä tämä menee ohi. Ja sitten aion jatkaa vastustuskykyni buustia, sekä parempaa panostusta itseeni. Lepoon, mieleen ja kehonhuoltoon.

En todellakaan yleensä valita mistään, ja nytkin tuntuu ihan typerältä, että otan flunssan näin raskaasti. Ei pitäisi, sillä asiat voisivat olla huonomminkin. Päätinkin tuossa hetki sitten, että nyt on vaihdettava asennetta. Jos sitä asennetta kerran löytyy aina kaikkeen muuhunkin, niin on nyt löydyttävä myös tähän! Olin vain niin latautunut viime viikolla kisapreppiin videoprojektin startin myötä, ja sitten makaankin yli viikon flunssaisena tekemättä mitään. No – olen huomannut, että jos alku on vaikeaa, niin yleensä se vain paranee loppua kohti. Uskon tähän vakaasti tämänkin kohdalla. 😉

blog-wellness-eevsku

Vastustuskykyä buustaavia vitamiineja ja superfoodeja minulla on varmasti enemmän kuin tarpeeksi, mutta se millä flunssa parhaiten paranee, on se missä olen huonoin. Lepo. Tekemättömyys. Rauhassa ottaminen. Nyt niitä tässä harjoittelen ja samalla harjoittelen pitämään kalenterini väljempänä tulevaisuudessakin. Niin paljon kivoja juttuja ja projekteja, että välillä se kalenteri täyttyy liikaa ihan itsestään. Mutta nyt minä opin. Lupaan ja vannon!

Mitkä ovat sinun vinkkisi flunssan välttämiseksi ja siitä eroon pääsemiseksi? Listaan tähän alle nyt vielä omani, joiden uskon kokemukseni ja oppien kautta olevan parhaita.

  1. Lepo
  2. Lämmin juoma, tai yleensäkin paljon nestettä
  3. C-vitamiini
  4. Valkosipuli, inkivääri, cayenne, kurkuma, mustapippuri…
  5. Echinacea 
  6. Positiivisuus

Nyt keskityn viikonlopun paranemaan. Ihan tosissani.

relax-eveliinatistelgren-eevsku

Nauttikaa te terveenä olevat liikunnan ilosta ja vapaudesta mennä ja tehdä! Jos olet flunssassa, niin vinkkini on, että lepää. Tulikohan jo selväksi?

<3

Eevsku

kuvat Eevi Teittinen / minifitness.fitfashion.fi
vaatteet Adidas
Total
38
Shares

3 kommenttia

  1. Kurkkukipuun Propolis-tabletteja, mutta varsinainen flunssan poistaja on oreganoöljy. Tujua tavaraa, kannattaa varata huulirasva lähelle, jos sitä lusikan kautta nauttii, mutta tehossaan voittamaton. Kokemusta on tältäkin talvelta – toimii!

    1. Kiitos Tupuna!

      Itseasiassa erään toisenkin suosituksesta hain juuri oreganoöljyä. Flunssa on jo onneksi paljon parempi, mutta täytyy pitää nyt vastustuskyvystäni entistä parempaa huolta 🙂

  2. Heippa! Tällanen vähän ehkä aiheesta poikkeava kommentti, mut noista sun Addun vaatteista vaan. Itse Adidas ollu mun lemppari jo vuosia ja nyt viimesen vuoden aikana vielä enemmän, sekä Originals vapaa-aikaan että Performance treeniin. Onko sulla lemppari brändejä ja saatko noita yhteistyön kautta vai miten?? ( en oo siis yhtään kade ;)). Mut hyvältä näyttää

Kommentointi on suljettu.