fbpx

eevsku_food

Tässä yksi erittäin simppeli välipala, joka on myös yksi lemppareistani! Toimii erittäin hyvin kahvin kanssa kevyenä ateriana esimerkiksi kesken työpäivän tai ennen treenejä. Usein tämä onkin välipalavaihtoehtoni 1-2 tuntia ennen iltapäivän treeniäni.

Ennen treeniä kannattaakin syödä jotain hiilihydraatin lähdettä, johon esimerkiksi riisikakut ovat helppo ja hyvä vaihtoehto. Hiilihydraatit antavat treeniin energiaa, sekä yhdessä proteiinin kanssa auttavat esimerkiksi lihaksen kasvatuksessa. Toiset tykkäävät treenata ilman hiilihydraatteja ja syödä sen sijaan esimerkiksi enemmän rasvaa, mutta ainakin itselleni sopii parhaiten sopiva kombo kaikkia (hh, prot, rasva).

eevsku_food1

eevsku_food2

eevsku_foodinsalt

Tänään riisikakkujeni päälle meni tilkka oliiviöljyä, hyvää suolaa, kalkkunaleikkelettä, paistettua kananmunan valkuaista, kurkkua (suosittelen myös tomaattia!), tuoretta basilikaa ja mustapippuria. Panostan mahdollisimman paljon tuotteiden laatuun, sillä eron huomaa maussa (ja myös olossa). Leikkeleitä tulee syötyä harvoin, mutta tällaiseen välipalaan ne sopivat oikein hyvin. Kananmunat pyrin syömään aina luomuna ja käytän mahdollisimman laadukkaita öljyjä, sekä mausteita.

Riisikakkujen päälle on mielettömän helppo rakentaa vaikka minkälaisia välipalavaihtoehtoja. Kokeile päällä myös esimerkiksi pelkkää kookosöljyä ja suolaa – nam!

Ihanaa syksyisen freesiä perjantaita! Viikonlopun aikana kerron teille lisää mm. Firstbeat Hyvinvointianalyysistä, jonka aloitin tänään.

<3

Eevsku

kamera Nikon 1 J5

Total
19
Shares

2 kommenttia

  1. Moi! Kun käytät merisuolaa, siinähän ei ole jodia kuten ruokasuolassa. Miten varmistat että saat tarpeeksi jodia? 🙂

Kommentointi on suljettu.