fbpx

lunch_simple_eevsku

lunchsimple_eevsku

kitchen_eevsku

Monilla terveellisen ruokavalion ylläpitämisessä suurimmat ongelmat ovat

  • aloittaminen
  • luullaan että se on vaikeaa
  • ”ei tiedetä mitä pitäisi syödä”
  • pitkäjänteisyys, jos tuloksia ei heti näy

Aloittaminen

Suunnittele ja sitten toteuta. Tänään, ei huomenna. Hae kaupasta tarvittavat elintarvikkeet ja välineet, sekä suunnittele hieman iltaisin seuraavan päivän ruokailuja, niin tiedät mitä syöt ja monelta.

Vaikeus

Terveellisesti syöminen ei ole vaikeaa, eikä vaadi gourmetkokkitaitoja. Kuitenkin terveellisesti voi syödä myös, vaikka tykkäisikin laittaa ruokaa. Kaikelle löytyy terveellisempi tapa tehdä se. Jos ruoanlaitto on hyvin vastenmielistä, pärjäät silti hyvin tässä. En itse jaksa kovin usein käyttää ruoanlaittoon paljoa aikaa, joten pidän omat ateriani hyvin simppeleinä. Puuroa, kananmunia, smoothieita, kanaa, kalaa, kasviksia. Keitettynä, paistettuna, uunissa, mikrossa, blenderissä. Ei ole vaikeaa.

En tiedä mitä syödä!

Tiedäthän. Meistä jokainen tietää edes jollain tasolla mikä on terveellistä ja mikä ei. Kokeilemalla selviää, mikä sinulle sopii parhaiten. Jos ideat loppuvat kesken, niin hanki konsultointia tätä varten. Valmentajia, nettivalmennuksia ja ilmaisiakin opuksia ja videoita on netti pullollaan. Ja tietenkin näitä blogeja! Syö paljon kasviksia, marjoja, joka aterialla proteiinin lähde ja hieman rasvoja, sekä kulutuksen mukaan hiilihydraatteja. Vaihtele käyttämiäsi ruoka-aineita ja syö suurimmat hiilihydraattimäärät aktiivisimman ajan ympärillä. Pääset jo pitkälle! Tämä ei ole rakettitiedettä.

Pitkäjänteisyys

Ulkoisiakin tuloksia tulee varmasti, kun vain teet hommaa pitkällä tähtäimellä, mutta mieti mieluummin mitä kaikkea muuta terveellisen ruokavalion kautta saat. Terveyttä, energiaa ja kokonaisvaltaisesti parempaa oloa. Jaksat paremmin kotona, töissä ja urheillessa, sekä lisäksi esimerkiksi nukut paremmin. Hyvä lumipalloefekti kasassa!

<3

Eevsku

Kuvissa näkyvä lounas on parin viikon takainen nopea valintani – riisiä, kanaa, pakastevihanneksia ja basilikaa.

————————————————————————————-

People find sometimes eating healthy very difficult but it is not. The most important things to do is just a plan a little bit and then make it happen. Buy healthy stuff in your fridge so it is easier to choose well. Before going to bed you can plan your next day so you know what you’re going to eat and when. Eat a lot of vegetables and berries, protein source in a every meal, some fats and carbs the amount you need. Most of the carbs I recommend you to eat around the time you are most active in your days.

Just start. Not tomorrow. Today!

Total
21
Shares

3 kommenttia

  1. Oon niin samaa mieltä! Mä joudun suunnitelemaan viikon ruoat aina, koska kauppaan pääsen vain kerran viikossa. Mutta ei hätää kun ruokailut on samat viikosta toiseen. Itse henkilökohtaisesti otan 100 kertaa mieluumin eväät mukaan kun jätän syömättä tai nappaan jonkun nopeen subin tai muuta mukaan. Nyt vaan en tiiä mikä mua on vaicannut. Nukun hyvin noin 8h, treenaan ja syön hyvin. Mutta olen ollut tosi väsynyt. En tiedä vaikuttaako joulun sokeriähky näin paljon. No kai se ajan kanssa korjaantuu. Rakastan sun blogia. Ihan hirmu hyvä tsemppari. Kiitos ja kivaa vuotta sulle 🙂

  2. Yks harhaluulo mikä tästä unohtu on, että terveellisesti syöminen ois kallista. Ei kyllä oo, varsinkin jos jättää turhat herkut ostamatta. Ite teen aina tilipäivänä ruokalistan kahdelle viikolle ja sen mukaan käyn kaupassa. Ihan kaikkia ruokia ei pysty kerralla ostaan, mut helpottaa ku on joku suunnitelma ja näkee myös paljon suurinpiirtein menee rahaa Tykkään myös sun blogista. Oot tosi inspiroiva ihminen ja ihan ensimmäisiä ketä aloin seuraamaan instagramissa

Kommentointi on suljettu.