fbpx

Kaupallinen yhteistyö Foodin

Ah, niin ihanat Foodinin pähkinä- ja siementahnat! Nämä purkit ovat vilahdelleet välillä IG -stooreissani ja ajattelin jakaa tässä postauksessa muutaman hyyyyvin yksinkertaisen vinkin, joissa tuotteita itse hyödynnän.

Näistähän on tosiaan moneen; lisukkeena, sellaisenaan ja ruoanlaitossa/ leivonnassa. Ja löytyy sekä suolaisempaa, että makeampaa. Itse olen yleensä enemmän makean perään, mutta näissä on kyllä aika tasapeli käytön suhteen!

Mihin itse käytän pähkinä- ja siementahnoja?

  • Puurojen päällä / seassa (yleensä manteli-tai cashewtahnaa tai kookosmannaa)
  • Kasvisten dippailuun (porkkanat ja kurkut dipattuina tahiniin tai kurpitsansiementahnaan – jälkimmäinen on yksi lemppareistani!)
  • Salaatin kastikkeena esim. tahinia
  • Riisikakkujen päällä välipalana – makua tuomaan sekä lisäämään ravintorikkautta

Kuvat Siiri Saarela

Kuten sanoin, nämä tuovat sekä makua, että ravintorikkautta ruokiin. Ja esim. kookosmanna tai cashewtahna ovat niin hyviä, että tekisi mieli vetää suoraan purkista (ja joskus niin voi tehdäkin…). :’D Pähkinätahnoja voi laittaa myös smoothieen pähkinöiden sijasta ja näissä on paremmat rasvaprofiilit verrattuna esimerkiksi monen suosimaan maapähkinävoihin.

Pähkinät ja siemenet ovat ravintorikkaita ja täynnä hyviä rasvoja, mutta näin ollen myös sisältävät runsaasti rasvaa=kaloreita. Eli suosittelen näiden kanssa kohtuukäyttöä, pari teelusikallista – ruokalusikallinen on varmaan ihan hyvä määrä yhteen annokseen, jollei ole tarpeen saada ekstrakaloreita. Vaikka en muuten kannusta kaloreiden liian tarkkaan syynäämiseen, niin tämä on kuitenkin hyvä tiedostaa, ettei päivän kalorimäärä pompsahda itselle turhan korkeaksi pähkinä- ja siementahnoilla ”löträtessä”. Sama homma on, jos syö pähkinöitä tai siemeniä sellaisenaan – ei niitä tarvitse paljoa kerralla!

Kookosmanna ja muutkin pähkinätahnat sopivat myös loistavasti leivontaan sekä raakaherkkuihin ja niihin löytyy ohjeita varmasti googlailemalla jos on kova leipuri! 🙂

Tuleeko sulla käytettyä pähkinä- tai siementahnoja? Kerro jos sulla on joku ihan killeriresepti vaikka johonkin raakaherkkuun, jossa näitä käytetään! 🙂


Koodilla EEVSKU20 saat -20% alennusta Foodinin verkkokaupasta, jos siellä haluat vierailla ja esimerkiksi näitä tuotteita saada testiin! Verkkokaupasta voin lämpimästi suositella myös esim. itse pähkinöitä, kuivahedelmiä, raakaherkkuja, suklaita, luonnollisia proteiini- ja välipalapatukoita ja kahveja.


Oikein ihanaa elokuun alkua ja muista ilmottautua tämän viikon loppuun mennessä mun HANDSTAND -kurssille, jos siihen haluat mukaan! 🙂

Eevsku


Lue lisää valmennuksista
 Seuraa myös:
Instagram
Facebook
Youtube
Podcast

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*
*