SELKÄONGELMIA? KATSO NÄMÄ LIIKKEET

Oma välilevyn repeämä on saatu kuriin keskivartalon harjoitteilla, joissa keskitytään siihen mitä tehdään ja liikettä ei tehdä voimalla tai repimällä. Sen lisäksi olen muuttanut omaa seisoma-, kävely- ja juoksuasentoa tietoisesti vaikka ne eivät tietenkään hetkessä muutu. Keskivartaloharjoitteiden lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota myös pakaran aktiivisuuteen ja lonkankoukistajan/ etureisien liikkuvuuteen/ rentouteen.

Kuvasimme tanssijaystäväni Mirkan kanssa videon, jossa näytämme 4 liikettä, joiden avulla voit kuntouttaa selkääsi ja tietenkin ennaltaehkäistä ongelmia. Toki jos sinulla on pahoja kipuja selässä tai et ole varma teetkö liikkeet oikein, niin suosittelen käymään fyssarilla/ hyvällä aiheesta tietävällä lääkärillä (ortopedi/urheilulääkäri) / osteopaatilla tms. Itse olen hoidattanut selkääni omatoimisen tekemisen lisäksi kaikilla edellä mainituilla ja myös käynyt hieronnassa sekä kiropraktikolla.

 

Pistä liikkeet testiin ja tee vaikka vähän joka päivä! Videosta on saatu jo nyt paljon hyvää palautetta, joten kiitos siitä. Pistä myös Youtube -kanavani seurantaan ja pistäkää kommentteihin ehdotuksia uusille videoille. 🙂

Hyvää viikonloppua!

Eevsku

 

 

Ps. Mitäs tykkäätte blogin uudesta bannerista?! 🙂 Tehtiin se yhdessä poikaystäväni kanssa & kuvan siihen on ottanut Miika Hyvärinen

Pps. Valmennusten myynti päättyy maanantaina! Mukaan NYT!

 

Edellinen teksti: INNO-EVE, YHDESSÄ ASUMINEN JA KOTIHIIRI
Seuraa myös:
Instagram
Facebook
Youtube
Snapchat: eevsku
Nettivalmennukset
Continue Reading

INNO-EVE, YHDESSÄ ASUMINEN JA KOTIHIIRI

*Kaupallinen yhteistyö Lumo-koti

Olen ollut nyt eniten paikallani vuosiin ja todella paljon kotona. Siihen on monta syytä, mutta ehkä suurimpana nämä kaksi: ihminen, kenen kanssa haluaa jakaa kaiken ja olla mahdollisimman paljon sekä sellainen koti, jossa viihtyy. Täällä on tilaa, valoa ja yksinkertaisesti hyvä olla. Olen tehnyt kotoa käsin töitä jo vuosia, mutta pitkään siirsin työntekoani esimerkiksi kahviloihin, sillä kotona ei ollut niin hyvä fengshui ja pienissä neliöissä alkoi seinätkin kaatumaan päälle. Nyt olen ollut niin innoissani omasta työhuoneesta! Olen saanut sisustaa sen vapaasti omannäköiseksi, sillä Aleksi tekee töitä pääosin heidän toimistollaan eikä vaatinut päästä sisustamaan – tosin ei ole tainnut  päästä haluta muutenkaan. :’D

INNO-EVE ?

Rakas serkkuni laittoi viestiä viime vuoden lopulla, että ”mikäs inno-Eve sieltä on oikein kuoriutunut, kun on tuolla tavalla alettu sisustamaan” (selkeästi siis hieman yllättynyt sisustustaidoistani :D). En kyllä yhtään ihmettele tuota reaktiota, sillä en todella ole ollut kovin ahkera sisustaja aikaisemmissa asunnoissani, tosin se on johtunut siitä, että tilaa / mahdollisuuksia on ollut aika rajallisesti ja en oikein koskaan tiennyt ”kuinka kauan aion tässä olla”, joten en alkanut panostamaan mihinkään pysyviin hankintoihin. Ja kolmas iso syy on tietenkin raha, sillä varsinkin opiskeluaikoina ei nyt hirveästi ollut vara alkaa valitsemaan mitään sisustuselementtejä vaan otin sen minkä sain.

En nyt tosiaan edelleenkään mikään super-sisustaja ole tai siihen ole oikeastikaan juuri käyttänyt aikaa, mutta rakastan kyllä vaaleutta ja harmoniaa ja se varmasti näkyy täällä meillä! Oma luovuuteni kukkii paljon paremmin ja minulla on hyvä mieli, kun ympärillä on kaunista ja siistiä. Ja itseasiassa lapsena olin hyvinkin kiinnostunut tällaisista asioista ja muistan sisustussuunnittelijan ja/tai arkkitehdin työn myös kiinnostaneen, joten ehkä se tulee sieltä jostain vaikka ei varsinaisesti olekaan käyttänyt siihen viime vuosina juurikaan aikaa.

Omat sisustusvalinnat perustuvat hyvin paljon tosiaan siihen, että kaikkialla olisi vaaleaa ja harmonista ja tottakai myös käytännöllistä. Esimerkiksi työtuolin valitsin niin, että se on todella hyvä istua ja mahdollisimman lähellä sellaista, joka sopii esteettisesti tänne. Koska jos valitsisin pelkän estetiikan mukaan, saattaisi ergonomia kärsiä.

Asuntoa on sisustettu pikkuhiljaa ja ilman mitään kiirettä – nyt täällä alkaa vuoden jälkeen olemaan melkein kaikki paikallaan! Saimme juuri viime viikonloppuna työtuolin lisäksi myös sohvamme puuttuneen rahi -osankin. Nyt kun ”kaikki on valmista”, niin onkin vain vuorossa aina kausittainen vaihtelu, sillä haluaisin vaihdella esimerkiksi sohvatyynyjen päällisiä ja kodin muita yksityiskohtia välillä. Lisäksi meidän lasitettu parveke on vielä täysin sisustamatta, joten se on vuorossa keväällä sekä olen harkinnut sellaista valkoisten puolapuiden kiinnittämistä tänne työhuoneen seinään! Sekä kaikkea tällaistä pientä nyt on aina, mutta tällä hetkellä on kiva, kun ei enää puutu mitään isompaa. 🙂

MILLAISTA ON JAKAA KOTI JONKUN KANSSA?

Mehän muutettiin virallisesti yhteen viime toukokuussa ja tähän isompaan asuntoon muutettiin lokakuussa. Myönnän, että hieman jännitti se oman tilan jakaminen (meitä molempia :D), sillä ollaan todella itsenäisiä ja vahvoja persoonia molemmat. Mutta kyllä tämä on mennyt paremmin kuin hyvin ja toki oltiin toukokuuhunkin mennessä vietetty aikaa yhdessä lähes 24/7. On se silti aina eri asia, kun olet oikeasti jonkun kanssa koko ajan eikä ole mahdollisuutta päättää milloin olet yksin. Jaat käytännössä kaiken toisen kanssa vaikka tottakai omaa tilaa saa silti tarvittaessa ottaa. Sitä ei ole kuitenkaan tarvinnut ja minähän saan kyllä viettää pääosin kaikki arkipäivät kotona yksin. Toki teen välillä täällä töitä / tapaan ystäviä/ kollegoita ja nyt minulla aloitti myös harkkari (jee!), mutta tykkään kyllä omasta ajasta ja rauhastakin vaikka odotan aina myös viikonloppuja ja lomia, että saadaan viettää enemmän aikaa yhdessä.

Jotkut ovat myös kyselleet, että onnistuuko terveellisesti syöminen ja treenaaminen parisuhteessa yhtä hyvin ja vastaus on siihenkin, että kyllä. Me syödään ihan samoja juttuja (Aleksi vain paljon enemmän) ja treenataan käytännössä yhtä paljon, joten tässä ei ole kyllä mitään haasteita. Kilpaurheiluani ei siis mitenkään erityisesti edes ”huomaa”, se on itsestäänselvä asia, josta ei myöskään tehdä mitään numeroa.

Olkoon ällösiirappista, mutta meillä on niin hyvä olla yhdessä ja en kyllä vaihtaisi yhtään mitään – niin kodissa kuin miehessäkään. 🙂

KOTIHIIRI

Minusta on vuosien menemisen jälkeen kuoriutunut oikea kotihiiri! Edelleen rakastan matkustamista ja kaipaan matkustelua sekä maiseman vaihdosta tasaisin väliajoin, mutta tällä hetkellä kotona viihtyy vain niin hyvin. Teen täällä töitä, vieressä on luontoa ja lenkkeilymaastot, on tilaa kehonhuoltoon, kuvaamiseen ja rentoutumiseen. Nyt työhuoneen myötä on myös helpompi jättää työt, eikä koko päivää pitää konetta auki keittiössä ja tehdä töitä vähän koko ajan. Olen siis lähes 5 vuoden yrittäjyyden jälkeen oppinut asettamaan itselleni rajoja ja aikatauluja! Hyvä minä! 😀

Toki silti tulee liikuttua viikottain (tai lähes päivittäin), koska vaikka taloyhtiössämme onkin pieni kuntosali, niin menen mieluummin isolle kunnon salille treenaamaan (ja ihan jo siksi, että maisema hieman vaihtuu). Lisäksi vapaaohjelmaa käyn tekemässä usean kerran viikossa jossain muualla ja yleensä samoilla reissuilla tulee myös hoidettua muita juoksevia asioita keskustassa tai käytyä hieronnassa, kampaajalla tms. Kaikki löytyy kyllä onneksi joka tapauksessa aika läheltä ja liikun itse pääosin kävellen ja julkisilla joka paikkaan sekä kesäisin pyörällä.

Kotihiireys on kyllä ihan kivaa. Tekee hyvää olla välillä enemmän paikoillaan ja keskittyä vähempään asioita kerrallaan! Tekeminen ei silti lopu ja yrittäjällähän olisi aina töitä, kun niitä vain haluaa ja jaksaa tehdä. Tällä hetkellä keskityn myös koko ajan enemmän ja enemmän tämän vuoden kilpailuihin ja siihen myös tällainen arki sopii paremmin kuin hyvin.

 

Kuten tekstistäkin varmasti huokuu, niin nautin kodistamme ja kotona olosta tällä hetkellä erittäin paljon. Suosittelen kyllä panostamaan sellaiseen kotiin, jossa on hyvä olla jos kotona viettää paljon aikaa! Se tekee niin paljon ja hyvä fiilis pysyy yllä. On ollut ihanaa olla paikoillaan jo reilun vuoden ja muuttoa tai muuttosuunnitelmia ei ole näköpiirissäkään.

Haluaisitteko lukea jotain kotijuttuja enemmän ja jos niin millaisia ne olisivat? Kerro mulle kommenteissa tai vaikka sähköpostilla! Lumo-koti juttuja on tulossa edelleen tänä keväänä niin tänne blogiin kuin instagramiinkin. 🙂

 

Ihanaa viikon jatkoa!
Eevsku

 

Kuvat: Rosa-Lia Ekroos

Edellinen teksti: TRAVEL ESSENTIALS -PARI VINKKIÄ MATKALLE
Seuraa myös:
Instagram
Facebook
Youtube
Snapchat: eevsku
Nettivalmennukset
Continue Reading

TRAVEL ESSENTIALS – PARI VINKKIÄ MATKALLE

Mun varsinainen Dubai -vinkki postaus odottelee vielä oikeaa hetkeä, mutta sain vihdoin lisää kuvia koneelle ja vitsi miten näistä tulee hyvä fiiiilis! Toivottavasti teillekin. 🙂

Yksi Dubai -postaus ja video on jo tullutkin ulos, mutta ajattelin tähän väliin jakaa pari vinkkiä siitä, mitä itse otan aina matkalle mukaan!

TRAVEL ESSENTIALS

Viimeisten 7 vuoden aikana olen tehnyt ainoastaan matkoja, joilla on myös ollut tarkoitus treenata, joten itselleni melkein tärkeintä on ottaa matkalle hyvät treenivarusteet. Tämä on aina haaste, sillä matkalaukkuun pitää toki mahtua muutakin, mutta viimekertoina tämä on onnistunut kyllä hyvin! Kun ottaa perushyvät varusteet ja miettii valmiiksi vähän asukokonaisuuksia, niin välttyy siltä, että mukana on paljon turhaa.

Treenivarusteista pakkaan mukaan
  • Parit kolmet pitkät treenitrikoot – vaikka matkustaakin lämpimään, niin usein saleilla on kuitenkin viileää ilmastoinnin vuoksi ja jos treenaan ulkona (juoksu), niin en oikein itse tykkää juosta shortseissa (#isotreidetproblems 😀 )
  • Parit shortsit
  • 4-5 treenitoppia (yhtä monta kuin treenejä, tarvittaessa näitä voi toki myös pestä)
  • 4-5 treenirintsikat (näistä 1-2 kovempaan treeniin, muut perusmalleja)
  • 1-2 treenikengät – jos treenaa paljon ulkona niin kahdet, muuten pärjää hyvin yksillä (viimeksi oli mukana pelkät lenkkarit, joilla tein myös salitreenit)
  • Pari pitkähihaista treenipaitaa (Aasiaan tms. tuskin tarvitsee, mutta muualla ihan kivoja)
  • Minikumpparit & Tafferit kulkee mukana sekä yleensä myös trigger -pallo

Näiden lisäksi vähän perusvaatteita, mutta mitään kovin suurta muotivalikoimaa ei saa kyllä treenivarusteiden lisäksi mukaan. Se nyt ei kyllä itseäni haittaakaan vaikka toki joskus on ihan kiva pukea vähän muutakin päälle!

Lentokoneeseen
  • Tämä kohta on tärkeä varsinkin pidemmillä lennoilla! Sanoisin, että kaikkiin yli 4h lentoihin, mutta miksei myös lyhyempiin
  • Puen koneeseen yleensä aina rennot vaatteet: perussiistit kollarit/ trikoot + huppari/ neule & laitan kompressiosukat tai säärystimet. Mukaan otan myös aina villasukat, jotta voi ottaa koneessa kengät pois!
  • Niskatyyny, silmälaput & korvatulpat TAI ihan paras uusi löytö – Sony vastamelukuulokkeet!! Vitsi nää oli huiput ja mietin miten oon matkustanut ennen näitä. Jatkoon! ♥
  • Kirja, lehtiä tai lataa puhelimeen äänikirja/ e-kirja, lataan aina myös offline -musiikkilistoja puhelimeen
  • Päivälennoilla teen usein myös töitä tai to-do -listoja / mietin uusia ideoita! Mulla tulee lennoilla aina hyviä uusia idiksiä
  • Muuta tekemistä? Käy läpi puhelimesta kuvia ja poista kaikkea turhaa 😀
  • Eväitä? Yleensä syön hyvin kotona tai kentällä esim. salaattia, mutta jos on pitkä lento niin otan mukaan riisikakkuja, pähkinöitä, hedelmää, kuivahedelmiä, raakasuklaata (esim. Foodin), tai proteiinipatukoita (esim. Barebells) – tiukemmalla treeni-/kisakaudella mukana on ollut ihan kunnon ateria (niitäkin saa sumplittua mukaan, kun ei ota nestemäistä)
Kosmetiikka ja lisäravinteet
  • Hyvä aurinkorasva
  • Ihoöljy – käytän aina lämpöisessä maassa (ja itseasiassa pääosin ympäri vuoden)
  • Aloe Vera – varsinkin jos iho on herkkä auringolle – toki sitä kannattaa suojata myös vaatteilla ja olemalla varjossa. Ihoa ei todellakaan kannata polttaa!
  • Kasvoille myös jokin hoitava ja hyvin kosteuttava rasva/ seerumi
  • Pyrin ottamaan perus lisäravinteet mukaan myös reissuun, koska matkustaessa vastustuskyky kuitenkin alenee – jos on herkkä saamaan pöpöjä niin suosittelen sinkkisuihketta / echinacea -suihketta jo ennen reissua ja mukaan koneeseen, lisäksi maitohappobakteerikuuri kannattaa aloittaa jo ennen reissua ja syödä reissun yli
  • Tärkeää on tietenkin käsien pesu ja kannattaa ottaa käsidesi -mukaan!
  • Mukana aina myös: D-vitamiini, C-vitamiini, magnesium, omega -3 & viherjauhe – pakkaan kaikki usein minigrippeihin niin ei mene turhaa tilaa
  • Lisäksi mukana heraproteiinia ja aminohappoja – heraprotskusta saa helposti tehtyä tarvittaessa vaikka välipalaa (kaurahiutaleet + kuuma vesi -> sekoita mukaan heraprotsku ja vaikka marjajauhetta (esim. Biokia tai Berryfect) tai banaania)
  • Jos treenaa tosi kovaa ja paljon kuumassa maassa, niin kannattaa ottaa mukaan myös jotain urheilujuomajauhetta tai juoda esimerkiksi kookosvettä

 

Mitähän muuta?

Kannattaa panostaa myös hyvään matkalaukkuun, sillä ne kestävät ja ovat myös mukavampia vetää perässä (tai itse pidän sellaisista missä neljä pyörää ja voi työntää). Oma laukku on ollut TUMI:lta ja se on kestänyt mukana jo pari vuotta ilman mitään ongelmaa.

Tuleeko mieleen jotain mitä unohdin? Ilmianna oma vinkkisi! 🙂

Toivottavasti tästä postauksesta oli hyötyä ja laittakaa vaikka kysymyksiä jos tulee vielä jotain mieleen! Dubain vinkkipostaus on vielä tulossa ja käy myös kurkkaamassa mun Dubai video ja edellinen postaus Dubaihin liittyen.
Eevsku

 

 

Ps. Alekoodi Puhdas+ :lle (Eevsku20) ja Nutri Works :ille (Aminopörssiin: eevsku)

EDELLINEN POSTAUS: MY YEAR 2017

____

NETTIVALMENNUSTEN STARTTI SUNNUNTAINA!

LUE LISÄÄ

____

Seuraa myös:
Instagram
Facebook
Youtube
Snapchat: eevsku
Continue Reading